Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań. Tramwaje przetestowały Trasę Kórnicką. Wkrótce powrót

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PIM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

Na gruntownie przebudowaną trasę kórnicką wjechały pierwsze tramwaje – to testy nowej infrastruktury. Wkrótce pasażerowie będą mogli korzystać nie tylko z trasy od ul. Jana Pawła II w stronę Franowa, ale także z tych w centrum miasta. Wcześniej jednak konieczne będą zmiany w kursowaniu tramwajów, by przygotować układ komunikacyjny do wznowienia docelowego ruchu.

– Zbliżamy się do otwarcia dla pasażerów wszystkich tras w naszym mieście. Widok tramwajów na trasie kórnickiej oznacza, że niedługo mieszkańcy będą mogli dojechać wygodnie do swoich domów. Przygotowujemy się też do pełnego wznowienia ruchu tramwajowego w centrum, czyli przez pl. Wolności i ul. 27 Grudnia, a także przez ul. Gwarną. Zrobimy wszystko, by do świąt pasażerowie mogli wsiąść do tramwajów jadących zarówno trasą kórnicką, jak i przez centrum – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Udane testy

28 listopada na przebudowanym torowisku między ul. Jana Pawła II a os. Lecha przejechały różne modele tramwajów z taboru poznańskiego MPK. Testy techniczne to standardowa procedura, która pozwala sprawdzić nową infrastrukturę przed wznowieniem ruchu z pasażerami na pokładzie.

– W grudniu podobne próby zostaną również przeprowadzone na trasach tramwajowych w centrum. Tak jak zapowiadaliśmy, głównym celem wykonawcy Programu Centrum jest osiągnięcie do końca bieżącego roku gotowości do wznowienia ruchu tramwajowego przez pl. Wolności, ul. 27 Grudnia i Gwarną. Aby było to możliwe, konieczne jest wyłączenie napięcia w trakcji w centrum na czas podłączania nowej do całej sieci – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Prace przygotowawcze do podłączenia sieci trakcyjnej z tras przebudowywanych w ramach Programu Centrum rozpoczną się w najbliższy weekend. Od 4 grudnia sieć będzie rozwieszana i podłączana nad torowiskami wzdłuż pl. Wolności, ul. 27 Grudnia, Ratajczaka i Gwarnej. Przyłączenie nowych sieci do tych już działających nie może odbyć się przy kursujących tramwajach. W związku z tym konieczne jest wyłączenie napięcia. Oznacza to, że w czasie prac tramwaje w centrum pokierowane zostaną objazdami. Nie będą mogły dojechać ulicą Św. Marcin do Al. Marcinkowskiego, podobnie nieprzejezdny będzie też węzeł przy Okrąglaku. Z tego względu konieczne są czasowe zmiany w centrum.

Aby ułatwić dojazd do centrum, powstaną dwie nakładki na tory. Jedna na ul. por. Janiny Lewandowskiej, by możliwy był dojazd w rejon pl. Wiosny Ludów. Druga nakładka tymczasowa planowana jest na ul. 23 Lutego. Dzięki niej tramwaje od strony Śródki będą mogły dojeżdżać do placu Cyryla Ratajskiego (podobnie jak podczas przebudowy torowiska w ul. Mielżyńskiego i Fredry). Ponadto wagony pokierowane zostaną także ul. Towarową.

Powrót tramwajów w grudniu

Po podłączeniu sieci trakcyjnej w centrum, przeprowadzone zostaną niezbędne pomiary, odbiory techniczne torowisk i testy tramwajowe. Miasto dokłada starań, by do świąt Bożego Narodzenia wznowiony został ruch tramwajowy przez plac budowy w centrum oraz na zmodernizowanej trasie kórnickiej.

Po wtorkowych testach tramwajowych trasa między ul. Jana Pawła II a os. Lecha będzie przechodziła procedurę odbiorową. Przebudowa była konieczna z uwagi na bardzo zły stan infrastruktury. Przed inwestycją tramwaje kursowały tu z ograniczeniami prędkości ze względu na bezpieczeństwo pasażerów. Oprócz nowego torowiska i sieci trakcyjnej w zakres inwestycji wchodzi także modernizacja przystanków i dostosowanie ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przystanek Polanka zostanie zastąpiony przez dwa nowe: Polanka - bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina - w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Wzdłuż torów powstają wygodnie chodniki i droga rowerowa. Do dyspozycji mieszkańców jest już także nowy odcinek tzw. ringu Łacina (przedłużenie ul. Pleszewskiej). Do zadań wykonawcy należała również budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego, montaż monitoringu, a także budowa utwardzonego dojazdu dla służb technicznych do stacji prostownikowej Rataje.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań: Szyny po szlifowaniu. Tramwaje pojadą ciszej

Komunikacja

Poznań: Szyny po szlifowaniu. Tramwaje pojadą ciszej

inf. pras. MPK Poznań 29 grudnia 2023

Szczecin i dwa lata opóźnienia ogromnego zadania tramwajowego

Prawo & Finanse

Poznań. Trasa Kórnicka będzie zielona

Przestrzeń

Poznań. Trasa Kórnicka będzie zielona

inf. pras. oprac. JR 30 października 2023

Poznań. Modernizacja ważnej trasy tramwajowej opóźniona

Przestrzeń

Poznań. Trwa modernizacja tramwajowej Trasy Kórnickiej

Komunikacja

Trwa remont tramwajowej Trasy Kórnickiej w Poznaniu

Komunikacja

Trwa remont tramwajowej Trasy Kórnickiej w Poznaniu

Redakcja/inf. pras. 08 kwietnia 2023

Zobacz również:

Poznań: Szyny po szlifowaniu. Tramwaje pojadą ciszej

Komunikacja

Poznań: Szyny po szlifowaniu. Tramwaje pojadą ciszej

inf. pras. MPK Poznań 29 grudnia 2023

Szczecin i dwa lata opóźnienia ogromnego zadania tramwajowego

Prawo & Finanse

Poznań. Trasa Kórnicka będzie zielona

Przestrzeń

Poznań. Trasa Kórnicka będzie zielona

inf. pras. oprac. JR 30 października 2023

Poznań. Modernizacja ważnej trasy tramwajowej opóźniona

Przestrzeń

Poznań. Trwa modernizacja tramwajowej Trasy Kórnickiej

Komunikacja

Trwa remont tramwajowej Trasy Kórnickiej w Poznaniu

Komunikacja

Trwa remont tramwajowej Trasy Kórnickiej w Poznaniu

Redakcja/inf. pras. 08 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5