Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Tramwaj na Naramowice. Odcinek do Włodarskiej na ukończeniu

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-05-17 12:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Tramwaj na Naramowice. Odcinek do Włodarskiej na ukończeniu
fot. UM Poznań
15 maja udostępniona zostanie część tzw. ul. Nowej Naramowickiej biegnącej wzdłuż torowiska. Tego samego dnia rozpocznie się przebudowa ul. Łużyckiej. Z kolei od 18 maja prowadzone będą prace w rejonie ul. Serbskiej i Nadbrzeże, które wiążą się z wyłączeniem zjazdu na Wartostradę. Odcinek nowej trasy do Włodarskiej ma być gotowy do testów technicznych w czerwcu.

– Pod koniec maja ubiegłego roku rozpoczęły się zasadnicze prace przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice i nowego układu drogowego. Dziś, po niespełna roku, plac budowy wygląda już zupełnie inaczej: widoczne są szyny ze słupami trakcyjnymi, ale też drogi, chodniki i trasy rowerowe. Na całym, ponad trzykilometrowym placu budowy prace są zaawansowane, jednak najbardziej pomiędzy pętlą Wilczak a ul. Włodarską – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Większość zasadniczych robót budowlanych została już tam zrealizowana. Zamontowano również rozjazdy na torowisku przy ul. Włodarskiej, które umożliwią tramwajom zmianę kierunku jazdy z wykorzystaniem tramwajów dwukierunkowych. Zanim gotowa będzie cała trasa do ul. Błażeja, tramwaje będą dojeżdżać właśnie do ul. Włodarskiej.

– Podejmujemy wszelkie działania, by uruchomienie tramwaju do ul. Włodarskiej możliwe było jak najszybciej. Służymy pomocą i wsparciem generalnemu wykonawcy, by zgodnie z jego wcześniejszą deklaracją układ torowo-sieciowy był gotowy do testów technicznych w czerwcu – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.


fot. UM Poznań

18 maja rozpoczną się prace w miejscu przecięcia ulic Serbskiej i Nadbrzeże, czyli zjazdu na Wartostradę w rejonie ogródków działkowych. Wyłączenie z ruchu pieszego i rowerowego tego terenu jest konieczne z uwagi na budowę kanału odwadniającego. Osoby poruszające się od strony ul. Nadbrzeże oraz Wartostrady w kierunku mostu Lecha będą mogły korzystać z tymczasowego przejścia (wyznaczonego bliżej Warty). Natomiast od strony ul. Wilczak należy się kierować przez ul. Ugory. Dojazd do ul. Nadbrzeże możliwy będzie wyłącznie od ul. Ugory. Przewidywany czas trwania prac i związanych z nim utrudnień to okres lata.

W dalszym ciągu trwają prace związane z budową kabla zasilającego, skutkujące zmianami w dostępnych ciągach pieszych w rejonie parku Szelągowskiego. Rozpoczęła się przebudowa ul. Łużyckiej w rejonie przecięcia z powstającą trasą tramwajową. Prace związane z budową całego odcinka trasy tramwajowej do ul. Błażeja na Naramowicach wraz z układem drogowym, obejmującym m.in. dwupoziomowy węzeł Lechicka/Naramowicka, zakończą się w 2022 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5