Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Tramwaj na Marcelin. Jaśkowiak: Nie chcemy drugiego Mordoru

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
17-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań: Tramwaj na Marcelin. Jaśkowiak: Nie chcemy drugiego Mordoru
mat. UM Poznań
Poznań zleca wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej na Marcelin. – Nie chcemy, by Marcelin stał się drugim Mordorem na Domaniewskiej. Połączenie tramwajowe dla tej intensywnie rozbudowującej się części Poznania jest kluczowe – także z punktu widzenia pozyskiwania inwestorów. Dojazd do wybranych lokalizacji komunikacją miejską to dla nich istotny parametr – informuje Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

– Silna rozbudowa Marcelina oraz stale przybywająca liczba mieszkańców i pracowników biurowców, powoduje konieczność zwiększenia oferty komunikacyjnej dla tego rejonu. Zarząd Transportu Miejskiego jeszcze dziś ogłosi postępowanie na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej trasy tramwajowej na Marcelin – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Wykonawca będzie musiał szczegółowo przeanalizować możliwości połączenia Marcelina z centrum Poznania, przy czym zakładane jest włączenie projektowanego torowiska w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Następnie trasa będzie przebiegała ulicami Grochowską i Marcelińską, aż do skrzyżowania z ulicą Bułgarską.

– To rozwiązanie pokrywa się z założeniami przyjętymi w dokumentach strategicznych miasta, które zakładały powstanie trasy tramwajowej w ulicach Grochowskiej i Szpitalnej, od Arciszewskiego do Ogrodów. Dodatkowo, poprowadzona w taki sposób trasa umożliwi szybsze pokonanie drogi z centrum na Marcelin, niż gdyby wyznaczono ją ulicą Bułgarską – wyjaśnia Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu i podkreśla, że kolejne odcinki mają zostać przygotowane dwuwariantowo w koncepcji.

Jeden wariant zakłada trasę tramwajową przebiegającą ulicą Marcelińską do ulicy Wałbrzyskiej, gdzie znajdowałaby się tzw. końcówka czołowa. Drugi natomiast zakłada przebieg trasy ulicami Bułgarską i Łubieńskiej do ulicy Kolorowej, z pętlą uliczną przez ulice Pastelową i Jasną oraz zintegrowanym węzłem przesiadkowym tramwaj-autobus w ciągu ulicy Bułgarskiej (dzisiejszy przystanek "Ognik").

Wykonawca ma uwzględnić w opracowaniu korektę lub budowę nowego układu drogowego (w tym ciągów pieszych i rowerowych), a także "dowiązanie" trasy do istniejącego otoczenia transportowego i urbanistycznego. Będzie też musiał zwrócić szczególną uwagę na to, aby przesiadki odbywały się w miarę możliwości w oparciu o zasadę "drzwi w drzwi" oraz uwzględnić takie ułatwienia komunikacyjne, jak parkingi typu "Bike & Ride, czy miejsca "Kiss & Ride".

Trasa tramwajowa na Marcelin będzie mogła powstać przy wsparciu podmiotów prywatnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5