Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań szykuje się do remontu trasy tramwajowej od osiedla Lecha do Kórnickiej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-04-2022
Ostatnia modyfikacja:
05-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Poznań szykuje się do remontu trasy tramwajowej od osiedla Lecha do Kórnickiej
fot. Jakub RöslerModerus Gamma wjeżdża na przystanek osiedle Lecha od strony Kórnickiej
Poznań planuje remont trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj, a dokładniej jego pierwszej części, od przystanku Kórnicka do osiedla Lecha. Przetarg na te prace ma zostać ogłoszony w 3 kwartale bieżącego roku, a prace obejmą torowisko oraz sieć trakcyjną, a także przebudowę przystanków tramwajowych.

Przebudowa i modernizacja Górnego Tarasu Rataj to obszerne zadanie, które obejmowało modernizację już istniejących tras tramwajowych, a także budowę zupełnie nowego odcinka torowiska wraz z pętlą przy Falistej, gdzie tramwaje dotarły we wrześniu 2020 roku. Modernizacja tras na odcinku Kórnicka – Osiedle Lecha – Rondo Żegrze została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich, obejmujący odcinek od Osiedla Lecha do Żegrza oddano do użytku jesienią 2019 roku. Drugi z nich ma zostać zmodernizowany w tym roku.

Jak mówi nam Maja Chłopocka, dyrektorka ds. komunikacji i koordynacji inwestycji w Poznańskich Inwestycjach Miejskich, spółka planuje ogłoszenie przetargu w tej sprawie w trzecim kwartale tego roku.

– Realizacja zadania inwestycyjnego obejmie przebudowę konstrukcji torowiska, sieci trakcyjnej, peronów przystankowych i infrastruktury towarzyszącej. Prace powinny potrwać ok. 14 miesięcy – dodała Maja Chłopocka.

Dyrektorka przekazała nam też, iż w prognozie finansowej na lata 2023-2023, Poznań zaplanował na to zadanie około 87 milionów złotych.

Inwestycja sprawi, iż ponownie utworzy się wąskie gardło jeśli chodzi o dojazd tramwajów do największej zajezdni poznańskiego MPK, która znajduje się na Franowie. Obecnie można tam dojechać z dwóch kierunków, a po rozpoczęciu prac będzie to możliwe już tylko z jednej strony, od Ronda Żegrze.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Za kilka dni w Poznaniu ruszy modernizacja tramwajowej Trasy Kórnickiej

Komunikacja

Centrum Poznania bez tramwajów. Kiedy wrócą?

Komunikacja

Centrum Poznania bez tramwajów. Kiedy wrócą?

inf. pras. oprac. jr 24 września 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Za kilka dni w Poznaniu ruszy modernizacja tramwajowej Trasy Kórnickiej

Komunikacja

Centrum Poznania bez tramwajów. Kiedy wrócą?

Komunikacja

Centrum Poznania bez tramwajów. Kiedy wrócą?

inf. pras. oprac. jr 24 września 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5