Ruszył zapowiadany przetarg na przebudowę torowisk tramwajowych w ciągu ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. Efektem prac będzie wydzielone, zielone torowisko tramwajowe oraz estetyczna ulica z uspokojonym ruchem.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa torowisk tramwajowych w ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. na odcinku od stacji paliw przy ul. Wierzbięcice (na wysokości Topolowej) do skrzyżowania Krzyżowej i Kilińskiego. Dodatkowo założono przebudowę układu drogowego wraz z całą infrastrukturą, a także modernizację stacji prostownikowej Pamiątkowa. Przebudowany zostanie też węzeł rozjazdowy przy ul. Górna Wilda.
Wymiernym efektem prac będzie wydzielenie torowiska z ruchu ogólnego (z wyjątkiem rejonu rynku Wildeckiego). Przewidziano zieloną nawierzchnię. Ponadto przystanki Św. Czesława" zostaną wyniesione (tzw. wiedeńskie). Przy rynku Wildeckim – w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda – przystanek będzie miał formę antyzatok. Po obu stronach torowiska powstanie jezdnia z jednym pasem, uwzględniająca ruch rowerowy, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Poza tym sieć trakcyjna zostanie zdjęcia z budynków. Więcej o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert mija 27 marca. O wyborze zdecydują cena (60%), okres rękojmi (30%), płatności dla podwykonawców (4%), doświadczenie kierownika budowy (4%), skrócenie terminów wykonania zamówienia (2%). Na realizację całego zamówienia przewidziano 630 dni, czyli ok. 21 miesięcy. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest po zakończeniu roku szkolnego.
Same roboty budowlane mają zająć maksymalnie 570 dni. W pierwszej kolejności zamknięta będzie ul. Wierzbięcice. Kursująca tędy dziesiątka zostanie skierowana ul. Górna Wilda. Po 330 dniach ulica ta ma zostać otwarta, wraz z nowym torowiskiem do nawracania, umożliwiającym uruchomienie ruchu tramwajowego między ulicami Wierzbięcice i Górna Wilda.