Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań rozważa zakup 45-metrowych tramwajów

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-11-22 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań rozważa zakup 45-metrowych tramwajów
fot. Kasper FiszerTramwaj w Poznaniu
Sieć tramwajowa Poznania jest obecnie na granicy przepustowości. Na części tras nie da się już zwiększyć częstotliwości kursów, a pasażerów jest na tyle dużo, że miejski przewoźnik myśli o sposobach na zwiększenie podaży miejsc. Rozważany jest więc zakup wagonów o długości 45 m.

Na niektórych poznańskich trasach tramwajowych, np. w ciągu PST (Poznańskiego Szybkiego Tramwaju), w godzinach szczytu komunikacyjnego pojazdy są bardzo zatłoczone. W związku z tym tamtejszy przewoźnik poszukuje sposobu na zwiększenie podaży miejsc. Rozważany jest zakup ponadstandardowo długich wagonów, które mogłyby pomieścić niemal o połowę więcej podróżnych niż tramwaje eksploatowane obecnie.

Trójskład 105Na testuje możliwość eksploatacji bardzo długich wagonów

– Zakup 45-metrowych, a więc bardzo pojemnych tramwajów przyniósłby niezaprzeczalne korzyści – mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK Poznań. – Na niektórych trasach zwiększyć liczby tramwajów 32-metrowych już po prostu nie można ze względu na przepustowość – dodaje. Przypomnijmy, że tramwaje Moderus Gamma, które są obecnie produkowane dla miejskiego przewoźnika przez Modertrans, będą miały 31,4 m długości.

Przewoźnik zdecydował się na przeprowadzenie testów możliwości technicznych poznańskiej sieci tramwajowej pod kątem ewentualnego wprowadzenia do ruchu znacząco dłuższych niż dotychczas wagonów. Będzie do nich wykorzystywany nietypowy w warunkach poznańskich skład trzech wagonów typu 105Na produkcji chorzowskiego Konstalu. Połączono już egzemplarze o numerach taborowych 242, 244 i 243.

Potencjalne problemy to obsługa przystanków i ciasne łuki

– Podczas tych testów chcemy poszukać odpowiedzi na wiele pytań dotyczących możliwości wpisania się długich tramwajów w nasz układ komunikacyjny. Chodzi na przykład o obsługę przystanków czy o zachowanie się długich tramwajów na łukach – powiedziała nasza rozmówczyni. Nie wiemy natomiast, na których trasach przeprowadzone zostaną jazdy próbne.

Przygotowywanie zamówienia na tramwaje o długości 45 m jest już relatywnie zaawansowane. – Opracowujemy studium wykonalności związane z projektem ich zakupu – wskazuje rzecznik MPK. Iwona Gajdzińska nie precyzuje natomiast planowanego terminu ogłoszenia postępowania czy wprowadzenia wagonów do ruchu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań. Jest umowa na tramwaj na Naramowice

Prawo & Finanse

Poznań. Jest umowa na tramwaj na Naramowice

jd/inf. pras. 15 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5