MPK Poznań rozstrzygnęło i formalnie zaakceptowało ofertę Modertransu na dostawę nowych tramwajów dwukierunkowych. Spółka-córka MPK złożyła ofertę jako jedyny podmiot.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa co najmniej 10 tramwajów dwukierunkowych. Przewidziano też opcję w postaci możliwości zwiększenia zamówienia o 20 pojazdów. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Pod koniec maja minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Modertrans, który zaoferował realizację zamówienia podstawowego oraz opcji za niespełna 282 mln złotych brutto, natomiast realizację zamówienia podstawowego wyceniono na 91,02 mln złotych brutto. Budżet przewoźnika to niespełna 111 mln złotych brutto w przypadku zamówienia podstawowego oraz 332,1 mln złotych brutto na realizację zamówienia podstawowego wraz z opcją. Zaoferowana kwota obejmuje nie tylko dostawę nowych wagonów, ale również wyposażenie zajezdni na Głogowskiej i przystosowanie jej do serwisowania nowych tramwajów oraz dostarczenie pakietu naprawczego.
W piątek 30 czerwca postępowanie zostało oficjalnie rozstrzygnięte. Zamawiający zaakceptował ofertę Modertransu. Umowa zostanie zawarta po dopełnieniu formalności. Pojazdy z zamówienia podstawowego mają zostać dostarczone w ciągu 24 miesięcy od podpisania kontraktu. Termin na opcję upływa natomiast pod koniec 2031 r.
Jak mówił nam kilka tygodni temu prezes MPK, Krzysztof Dostatni, poznańska spółka
chce zakupić 10 wagonów ze środków własnych, natomiast realizacja opcji będzie możliwa dopiero po pozyskaniu dofinansowania unijnego. Sęk w tym, że środki unijne ciągle nie są dostępne, co mocno wpływa na kondycję branży szynowej w Polsce.
MPK Poznań chce dalej inwestować w zakupy kolejnych wozów dwukierunkowych, niezbędnych do obsługi trasy na Naramowice a także użytecznych w razie zamknięć torowych i remontów. Dlatego poza zakupem zupełnie nowych tramwajów, MPK jest także
w trakcie pozyskiwania używanych tramwajów Düwag R1.1 z Bonn.