Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań. Remont Trasy Kórnickiej w terminie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. ZTM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

Na pierwszych odcinkach trasy kórnickiej trwają prace związane z budową nowego torowiska. Zastąpi ono zdemontowaną, wysłużoną trasę tramwajową.

– To ostatni etap przebudowy tzw. Górnego Tarasu Rataj. Wcześniej wyremontowana została trasa wzdłuż ulic Chartowo i Żegrze, a nowy odcinek torowiska wraz z pętlą powstał przy ul. Unii Lubelskiej. Trasa kórnicka jest istotnym elementem dla komunikacji w tej części miasta – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Prace przebiegają sprawnie i zgodnie z harmonogram - zarówno podziemne, związane z sieciami infrastruktury technicznej, jak i te przygotowawcze do budowy konstrukcji torowiska. Widoczne są też prace przy nowej pochylni przy przystanku na os. Tysiąclecia, a także przy nowym skrzyżowaniu na ul. Kaliskiej - fragmencie ringu Łacina – dodaje wiceprezydent.

Przebudowa była niezbędna

– Przebudowa trasy kórnickiej była konieczna z uwagi na jej bardzo zły stan. Tramwaje kursowały tu z ograniczeniami prędkości ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa przejazdu pasażerom. Po zakończeniu prac miasto zyska nowoczesną trasę na wiele lat – wskazuje Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Postępy prac

– Tam, gdzie zdemontowano już stare torowisko, wykonawca buduje konstrukcję nowego. Jednocześnie trwa budowa fundamentów słupów trakcyjnych i nowej sieci. Wzdłuż torowiska od ul. Milczańskiej, a także w ul. Pleszewskiej powstaje kanalizacja deszczowa – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W ramach inwestycji torowisko i sieć trakcyjna zostaną wymienione na odcinku od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha. Zużyte elementy będą zastąpione nowymi, o odpowiednich parametrach technicznych. Poprawi to trwałość, stabilność i bezpieczeństwo trasy. Równocześnie ograniczona zostanie emisja drgań i hałasu wynikających z przejazdu tramwajów, co zwiększy komfort okolicznych mieszkańców.

Nowy przystanek - Łacina

Wykonawca przebuduje przystanki Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy centrum handlowym) i Os. Tysiąclecia, zaś przystanek Polanka zostanie zastąpiony przez dwa nowe: Polanka - bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina - w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zmienią się również trasy rowerowe i ciągi piesze w rejonie inwestycji, m.in. zostaną dostosowane do nowych peronów przystankowych, schodów i pochylni.

Zakres inwestycji przewiduje też prace drogowe dotyczące fragmentu tzw. ringu Łacina. Ul. Pleszewska zostanie przedłużona o ponad 200 metrów, na odcinku od skrzyżowania z ul. Zygmunta Warczygłowy do skrzyżowania ulic Kaliskiej i Polanka, z możliwością przejazdu przez torowisko. Będzie to jednojezdniowa ulica z chodnikiem po obu stronach i drogą rowerową po stronie wschodniej. Po przebudowie przejazd przez torowisko tramwajowe w ciągu ul. Milczańskiej, zgodnie z zapisami planu miejscowego, nie będzie dostępny dla samochodów, a jedynie dla pieszych i rowerzystów. Ciąg pieszy i rowerowy powstanie też po południowej stronie torowiska, do ul. Piaśnickiej i Inflanckiej. Do zadań wykonawcy należą również budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego, montaż monitoringu, a także budowa utwardzonego dojazdu dla służb technicznych do stacji prostownikowej Rataje i nasadzenia zieleni. Prace mają zakończyć się jesienią 2023 roku.

Więcej o zakresie prac pisaliśmy tutaj. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań licytuje stare rowery miejskie

Mobilność

Poznań licytuje stare rowery miejskie

Redakcja/inf. pras. 15 marca 2023

Poznań. Prawie 227 mln pasażerów w komunikacji miejskiej

Prawo & Finanse

Poznań tnie tramwaje w międzyszczycie

Komunikacja

Poznań tnie tramwaje w międzyszczycie

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Poznań. Korekta rozkładu jazdy linii T12

Komunikacja

Poznań. Korekta rozkładu jazdy linii T12

Redakcja/inf. pras. 04 stycznia 2023

ZTM Poznań. Za przejazd autobusem i tramwajem w końcu zapłacimy kartą

Komunikacja

Zobacz również:

Poznań licytuje stare rowery miejskie

Mobilność

Poznań licytuje stare rowery miejskie

Redakcja/inf. pras. 15 marca 2023

Poznań. Prawie 227 mln pasażerów w komunikacji miejskiej

Prawo & Finanse

Poznań tnie tramwaje w międzyszczycie

Komunikacja

Poznań tnie tramwaje w międzyszczycie

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Poznań. Korekta rozkładu jazdy linii T12

Komunikacja

Poznań. Korekta rozkładu jazdy linii T12

Redakcja/inf. pras. 04 stycznia 2023

ZTM Poznań. Za przejazd autobusem i tramwajem w końcu zapłacimy kartą

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5