Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Poznań: Prototypowa Gamma wozi już pasażerów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-05-15 13:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Prototypowa Gamma wozi już pasażerów
fot. MPK Poznań
Od poniedziałku 15 maja prototypowy tramwaj Moderus Gamma wozi już pasażerów poznańskiej komunikacji. To pierwszy w pełni niskopodłogowy pojazd wyprodukowany przez firmę Modertrans. W sumie MPK Poznań kupił 50 Gamm, ale z uwagi na specyfikę zamówienia będą one się nieznacznie różniły od testowanego teraz prototypu.

Jak poinformowało Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu, od dzisiaj (15 maja) prototypowy tramwaj Moderus Gamma, wyprodukowany przez poznański Modertrans, wozi już pasażerów. Dziś pojazd odbędzie kilka kursów, a od jutra będzie go można spotkać podczas porannej zmiany na linii 12/16.

Prototypowy Moderus Gamma to pierwszy w pełni niskopodłogowy tramwaj firmy Modertrans, spółki-córki MPK Poznań. Jego premiera miała miejsce w listopadzie zeszłego roku. – To prototyp, wybudowany przy dużym wsparciu NCBiR-u. Zawarliśmy w nim wszystkie innowacyjne rozwiązania – związane chociażby z silnikami czy napędami. Będziemy testowali, które z tych rozwiązań są najbardziej optymalne – mówi Andrzej Bręczewski, prezes Modertransu.

Przypomnijmy – w lutym MPK Poznań podpisał umowę z Modertransem na dostawę 30 sztuk tramwajów jednokierunkowych i 20 sztuk tramwajów dwukierunkowych. Producent ma 30 miesięcy na zrealizowanie całego zamówienia. Pierwsze Gammy spodziewane są w sierpniu przyszłego roku, a ostatnie w sierpniu 2019 r.

Wiadomo, że – z uwagi na wymogi specyfikacji – do MPK Poznań zostaną dostarczone nieco zmienione tramwaje. Wersja dla Poznania będzie miała cztery wózki, a nie trzy jak w prezentowanym prototypie. – Oznacza to, że tramwaje, które zostaną dostarczone, będą miały zdecydowanie niższe naciski na oś. Ponadto – co ważne – będzie to tramwaj, który nie niszczy torowisk. Pojazd będzie wyposażony w wózki skrętne – zapewnia Andrzej Bręczewski

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5