Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-06-01 11:16
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
fot. PIM
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Poznań: Prace na rondzie Rataje coraz bardziej zaawansowane
Dobiegły końca zasadnicze roboty budowlane na ul. Jana Pawła II prowadzone w ramach przebudowy układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje. Dzięki podziałowi prac na etapy rondo pozostaje przejezdne. Prace zakończą się wiosną 2022 r.

– Rondo Rataje i przyległe ulice zmieniają się na naszych oczach. Modernizację tego układu komunikacyjnego rozpoczęliśmy w ubiegłym roku od ul. Jana Pawła II. Dziś odcinek między rondem a ul. Kórnicką ma już wymienione torowisko tramwajowe z siecią trakcyjną oraz nową jezdnię. Ulica zyskała też wygodne chodniki i drogę rowerową. Powstała infrastruktura uwzględnia więc potrzeby różnych uczestników ruchu: pasażerów komunikacji miejskiej, kierowców, rowerzystów i pieszych – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Od połowy maja na odcinku od ul. Kórnickiej do ul. św. Rocha dostępne są dwa pasy ruchu. Mimo zakończenia prac na ul. Jana Pawła II, wjazd na rondo jest możliwy z dwóch pasów, gdyż z uwagi na toczące się prace na tarczy ronda nie ma jeszcze możliwości wprowadzenia docelowej organizacji ruchu. W bieżącym tygodniu, po wprowadzeniu odpowiedniego oznakowania, uruchomione zostanie również przejście i przejazd rowerowy przez ul. Jana Pawła II na wysokości ul. Kórnickiej.

Wykonano także przejazd przez torowisko tramwajowe i nawierzchnię północnej części ronda, od ul. Jana Pawła II. Analogiczne prace trwają aktualnie od strony ul. Zamenhofa, podczas których należy korzystać z tymczasowego przejazdu przesuniętego w stronę Starołęki.

Na ul. Krzywoustego kierowcy od niedawna poruszają się drogą o nowej nawierzchni. Na jezdni wymalowane zostało docelowe oznakowanie poziome, jednak na czas robót należy stosować się do oznakowania pionowego, czyli nadrzędnego wobec poziomego. Zgodnie z nim, na ul. Krzywoustego od autostrady A2, z wewnętrznego pasa można jechać prosto i skręcić w lewo (przy stałej organizacji ruchu będzie można jechać tylko w lewo). Drugi pas służy do jazdy prosto oraz w prawo.

W nocy z 6 na 7 czerwca wyłączony z ruchu zostanie przejazd przez pas rozdziału na ul. Piłsudskiego. Oznacza to, że wyjeżdżający z osiedla Jagiellońskiego będą mogli skręcić tylko w prawo, nie będzie opcji skrętu w lewo tak jak do tej pory. Zmiana jest konieczna z uwagi na trwające tam prace budowlane.

Rondo Rataje podczas robót pozostało częściowo przejezdne we wszystkich kierunkach dzięki podziałowi zadania na etapy. Obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu, a prace toczą się na wyłączonych z użytku fragmentach jezdni i torowiska.

– Przypominamy, że rejon ronda Rataje jest wielkim placem budowy. Apelujemy do kierowców o zwracanie uwagi na oznakowanie i stosowanie się do obowiązujących ograniczeń. Róbmy to dla własnego bezpieczeństwa, ale też pracowników znajdujących się na placu budowy. Dla nich zagrożeniem są pojazdy np. przekraczające prędkość czy wymuszające pierwszeństwo. W rejonie ronda pojawiły się tablice z apelem o ostrożność i wizerunkami pracowników budowy, którzy chcą cali i zdrowi wrócić do swoich rodzin – wyjaśnia Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Trwająca inwestycja odmienia jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Poznaniu, jakim jest rondo Rataje. Obejmuje przebudowę trasy tramwajowej i infrastruktury autobusowej, poprawę warunków jazdy dla kierowców oraz korzyści dla pieszych i rowerzystów za sprawą m.in. wydzielonego torowiska, wydłużonych przystanków tramwajowo-autobusowych, buspasów, chodników, dróg rowerowych i dodatkowych pasów ruchu dla samochodów. Pojawią się także nowe nasadzenia zieleni, zarówno na tarczy ronda jak i przylegających ulicach.

Koniec wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowany jest na wiosnę 2022 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań. Rozpoczęła się przebudowa ronda Rataje

Przestrzeń

Poznań. Rozpoczęła się przebudowa ronda Rataje

Redakcja/inf. pras. 17 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5