Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań poszerza strefę Tempo 30. Mniej miejsca dla samochodów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-06-17 14:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań poszerza strefę Tempo 30. Mniej miejsca dla samochodów
ul. Święty Marcinfot.
W ciągu wakacji rewolucję przejdzie centrum Poznania. Działająca tam od 2013 r. strefa Tempo 30 zostanie znacznie rozszerzona, a jednocześnie zostaną zwężone niektóre ulice w tym Św. Marcin i Pl. Wolności. Poznańscy drogowcy chcą, by kierowcy zaczęli się przyzwyczajać do zmian, póki na ulicach będzie mniej samochodów.

Przystosowanie do zmian potrwa kilka tygodni. Strefa Tempo 30 to określenie obszaru, na którym samochody mogą rozwinąć prędkość najwyżej 30 km/h. Od kilku lat polskie miasta coraz chętniej korzystają z tego sposobu regulowania ruchu samochodowego. W Gdańsku takie ograniczenie obowiązuje na większości ulic. Katowice swoją strefę, w centrum miasta, utworzyły przed kilkoma miesiącami.

W Poznaniu zmiany obejmą przede wszystkim ul. Św. Marcin, Plac Wolności oraz w Alei Marcinkowskiego. Zostaną zwężone do jednego pasa ruchu. Na drugim powstaną drogi rowerowe i miejsca postojowe dla samochodów, które dziś parkują na chodniku. Zostaną też tam wyznaczone „koperty” dla pojazdów dostawczych.

Wszystkie skrzyżowania w strefie będą miały charakter równorzędny. Bezwzględne pierwszeństwo będą tam miały tramwaje.

W Poznaniu właśnie trwa przetarg, na stosowne zmiany na ulicach. Ma zostać rozstrzygnięty do 29 czerwca. Przemodelowane ulice mają być gotowe w sierpniu. – Chcemy, by kierowcy przyzwyczaili się do nowych zasad w wakacje, gdy mniej samochodów wyjeżdża na drogi – mówił w rozmowie z naszemiasto.pl Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Edynburg zwalnia do 20 mil/h. W prawie całym mieście

Komunikacja

Edynburg zwalnia do 20 mil/h. W prawie całym mieście

Jakub Dybalski 21 marca 2016

Gdańsk wzorem bezpieczeństwa. Tempo 30 działa

Przestrzeń

Gdańsk wzorem bezpieczeństwa. Tempo 30 działa

Jakub Dybalski 10 lutego 2016

Branża drogowa upomina się o ITS i strefy Tempo30 w miastach

Przestrzeń

Branża drogowa upomina się o ITS i strefy Tempo30 w miastach

Jakub Dybalski 27 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5