Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Pięć ofert na węzeł Junikowo z przejazdem pod torami i rezerwą dla tramwaju

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-08-28 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Pięć ofert na węzeł Junikowo z przejazdem pod torami i rezerwą dla tramwaju
mat. PIM
Poznańskie Inwestycje Miejskie otworzyły oferty w przetargu na projekt i budowę węzła transportowego Grunwaldzka przy przystanku Poznań Janikowo. Istotnym elementem będzie bezkolizyjny przejazd pod torami. O zamówienie wycenione na 90 mln zł ubiega się pięć podmiotów.


Przedmiotem przetargu jest budowa zintegrowanego węzła transportowego Grunwaldzka przy przystanku kolejowym Poznań Junikowo na granicy Poznania i Plewisk. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj.

Jak informują Poznańskie Inwestycje Miejskie, w ramach przedsięwzięcia przewidziano budowę bezkolizyjnego przejazdu pod torami linii kolejowej nr 3. Zostanie wybudowany dwuprzęsłowy wiadukt kolejowy, z równoległą kładką pieszo-rowerową nad poprowadzoną w zagłębieniu ul. Grunwaldzką.

Ponadto przy stacji kolejowej Poznań Junikowo powstanie węzeł przesiadkowy. Pętla autobusowa w rejonie peronu kolejowego umożliwi szybką przesiadkę pomiędzy pociągami i autobusami. Powstanie budynek poczekalni wraz z toaletami dla pasażerów komunikacji publicznej. Na wspólnym peronie autobusowo-kolejowym (od strony Poznania) zlokalizowana zostanie wiata peronowa o długości 76 m. Uzupełnieniem węzła transportowego będą parkingi typu "parkuj i jedź" dla samochodów i rowerów. Przewidziano miejsce dla ok. 190 samochodów. Na ul. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Twardogórskiej do ul. Wołczyńskiej, powstanie ok. kilometrowa droga z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.

Niestety, projekt nie zakłada przedłużenia linii tramwajowej, oddalonej od węzła o ok. 800 m. Założono natomiast pozostawienie rezerwy na pętlę tramwajową będącą przedłużeniem istniejącej sieci tramwajowej z pętli Junikowo, oddalonej od węzła o ok. 800 m.

W czwartek (27 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć podmiotów. Najtańszą ofertę złożyła powiązana kapitałowo z miejskimi spółkami firma Tormel, która wyceniła prace na 92,7 mln zł brutto. Budimex jest gotów wykonać prace za 95,6 mln zł, a Strabag za 98,1 mln zł. Trakcja wyceniła prace na 97,6 mln zł, a Torpol – na 104,6 mln zł.

O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja (30%) oraz skrócenie terminu wykonania dla etapu I (10%). Wszyscy zaproponowali jednak 72 miesiące gwarancji oraz skrócenie czasu realizacji o 60 dni. Całość ma zostać wykonana do końca kwietnia 2023 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bliżej budowy węzła Gdynia Karwiny. Jest przetarg na nadzór

Przestrzeń

Bliżej budowy węzła Gdynia Karwiny. Jest przetarg na nadzór

Magdalena Romanowska 19 sierpnia 2020

Gdynia bierze się za Węzeł Karwiny. Rusza przetarg

Przestrzeń

Gdynia bierze się za Węzeł Karwiny. Rusza przetarg

Redakcja 28 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5