Partnerzy serwisu:
Mobilność

Poznań. Od 4 października tramwajem dalej w głąb Naramowic

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2021-09-27 09:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań. Od 4 października tramwajem dalej w głąb Naramowic
Moderus Gamma na nowej trasie tramwajowej na Naramowice fot. UM Poznań
Poznań. Od 4 października tramwajem dalej w głąb Naramowic
Poznań. Od 4 października tramwajem dalej w głąb Naramowic
Jak poinformował Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania, od 4 października zostanie uruchomiony kolejny przystanek tramwajowy na trasie na Naramowice. Niedawno do użytku została oddana pierwsza część tej inwestycji, która obejmowała wydłużenie istniejącego torowiska od pętli Wilczak do nowego przystanku Włodarska, a także budowę nowych dróg i chodników.

Prezydent Poznania zamieścił informację na jednym z portali społecznościowych. Jak możemy przeczytać w komunikacie, dzięki szybkiemu postępowi prac, już od 4 października tego roku do użytku oddany zostanie kolejny przystanek w kierunku Naramowic. Będzie on nosił nazwę Lechicka/Naramowicka i powstanie u zbiegu tych dwóch ulic. Będzie to już 4 przystanek na tej trasie, licząc razem z pętlą Wilczak.

Miesiąc temu do użytku oddano pierwszą część inwestycji. W jej ramach zbudowano nowe torowisko, przystanki tramwajowe, chodniki i drogi. Aktualnie tramwaje kończą swój bieg na przystanku Włodarska, który jest tymczasową końcówką trasy. Za kilka dni ten stan rzeczy ulegnie zmianie. Całość inwestycji ma się zakończyć w przyszłym roku, a wg. planów ZTM Poznań jest to dopiero pierwszy etap tramwaju na Naramowice. O kolejnych pisaliśmy tutaj.

Nowa trasa tramwajowa jest cichsza niż budowane do tej pory. Ponadto pokryta jest tzw. zielonym torowiskiem, czyli rozchodnikiem posadzonym pomiędzy torami tramwajowymi. Poza nowymi przystankami i torowiskiem inwestycja obejmuje też budowę ciągów pieszo-rowerowych, a także dróg i małej architektury. Tramwaje, które po ukończeniu inwestycji będą kończyć swoją trasę na przystanku Błażeja, będą musiały być dwukierunkowe, dlatego, że na końcu trasy nie zaplanowano pętli, a tzw. krańcówkę, która dzięki specjalnej zwrotnicy umożliwi tramwajom zmianę toru i powrót w kierunku centrum miasta. Z myślą o tej inwestycji Poznań zakupił dwukierunkowe Moderusy Gamma w liczbie 20 sztuk.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5