Od 1 września rozpocznie się sprzedaż biletów Bus-Tramwaj-Kolej w nowej, bardziej atrakcyjnej dla pasażerów formule. Oferta zostanie rozszerzona na obszar około 50 kilometrów od Poznania Głównego i umożliwi podróżowanie po Poznaniu pojazdami POLREGIO i Kolei Wielkopolskich na podstawie biletu okresowego ZTM ze strefą A.
Bus-Tramwaj-Kolej (BTK) to kolejowy, imienny bilet miesięczny, który obecnie obowiązuje na obszarze około 30 kilometrów od Poznania. W 2012 r. wprowadziły go Przewozy Regionalne wspólnie z Kolejami Wielkopolskimi oraz Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu. Funkcjonuje w postaci papierowej, z nadrukowaną dodatkową informacją o ważności w komunikacji miejskiej ZTM w Poznaniu.
W grudniu 2016 r. Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania oraz Wojciech Jankowiak, wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego podpisali list intencyjny dotyczący planowanego zwiększenia zasięgu obowiązywania biletu zintegrowanego.
źródło: Koleje Wielkopolskie - Zwiększenie zasięgu BTK nastąpi poprzez rozszerzenie obszaru stref kolejowych, dzięki czemu z oferty skorzystają również mieszkańcy takich miast jak: Gniezno, Wągrowiec, Kościan, czy Jarocin – mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego.
Bilet jest dość skomplikowany bo Poznań i jego okolice dzielą na strefy zarówno ZTM (trzy strefy) jak i kolejowi przewoźnicy (aż siedem stref). Granice miasta wyznaczają strefę A zarówno w przypadku ZTM jak i przewoźników. Zwykły bilet miesięczny A+A będzie od września kosztował 121 zł, ale w przypadku mieszkańców Jarocina, którzy zostali objęci nowym biletem, na dojeżdżanie do Poznania i poruszanie się po mieście, będą musieli zapłacić 314 zł miesięcznie.
źródło: Koleje Wielkopolskie - Jednocześnie posiadacze ważnego biletu okresowego, sieciowego ZTM ze strefą A uzyskają kolejny środek transportu – będą mogli podróżować po Poznaniu nie tylko autobusami i tramwajami na liniach organizowanych przez ZTM, ale również pojazdami POLREGIO i Kolei Wielkopolskich pomiędzy stacjami posiadającymi w nazwie Poznań oraz Kiekrz – zaznacza Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.
W Poznaniu liczą na to, że rozszerzenie zasięgu biletu o nowe strefy, może przyczynić się do dalszego wzrostu liczby nowych pasażerów dla ZTM i tym samym zmniejszenia liczby samochodów osobowych wjeżdżających do miasta.