Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań nie rezygnuje z tramwaju na Naramowice

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
26-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań nie rezygnuje z tramwaju na Naramowice
fot. UM Poznań
Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania, informuje, że jednostki miejskie zakończyły analizę merytoryczną koncepcji przebiegu I etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Koncepcja została przygotowana przez specjalistów z Politechniki Poznańskiej na zlecenie Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.

Obecnie miasto prowadzi prace koncepcyjne dwóch etapów tej inwestycji: I etap to trasa od pętli Wilczak na Naramowice. II etap to odcinek od skrzyżowania Małych Garbar i Estkowskiego do pętli na Wilczaku.
Wybór kolejności realizacji wynika zarówno z chęci jak najszybszego zapewnienia dostępu do sprawnego transportu zbiorowego mieszkańcom Naramowic, jak też z racji lepszego przygotowania terenu. Prowadzono tam bowiem już prace przygotowawcze do budowy ulicy Nowej Naramowickiej.

Koncepcja I etapu została przygotowana w czerwcu przez zespół specjalistów Politechniki Poznańskiej. Właśnie w ubiegłym tygodniu zakończyła się jej analiza przez merytoryczne jednostki urzędu. – Gotowa opinia została przekazana do wykonawcy koncepcji, który ma teraz dwa tygodnie na ustosunkowanie się do tych uwag – wyjaśnia Piotr Wiśniewski, dyrektor Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta. – I wówczas będziemy mogli to opracowanie udostępnić – dodaje.

Koncepcja zakłada poprowadzenie trasy tramwaju na Naramowice śladem planowanej Nowej Naramowickiej, będzie jej towarzyszyć przebudowa układu drogowego przy skrzyżowaniu Lechicka/Naramowicka. Według tego wariantu pętla na Naramowicach zostanie zlokalizowana przy ulicy Bożydara. Powstanie także wiadukt pod torami kolejowymi, możliwa będzie budowa jednej nitki samochodowej oraz układu chodników i dróg rowerowych.

Nad etapem II prace cały czas trwają – prowadzi je inny zespół specjalistów z Politechniki Poznańskiej w szerszym składzie. – To trudniejszy etap – mówi dr inż. Jeremi Rychlewski z Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej. – Właśnie trwają tam badania geotechniczne podłoża, które powinny się zakończyć we wrześniu – wyjaśnia.

Jednak nie tylko jakość gruntu w okolicach ulicy Szelągowskiej może być tu źródłem kłopotów. To część miasta o dość gęstej zabudowie, ruchliwych ulicach, a do tego z torami i wiaduktem kolejowym. Na szczęście zespołowi udało się już zakończyć uzgodnienia z PKP i gestorami sieci – to też jest spory problem w tym rejonie, ponieważ ich zagęszczenie jest tu wyjątkowo duże.

Udało się uzyskać bardzo dużo materiału archiwalnego, jeśli chodzi o ulicę Szelągowską i wiadukt kolejowy. Równolegle trwają prace nad analizą koncepcji wykorzystania wiaduktu w ulicy Garbary – lub innych alternatywnych przejazdów.

Zakończenie całości prac analitycznych przewidziane jest na grudzień.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Poznań. Wiemy kto może dostarczyć do 30 tramwajów

Komunikacja

MPK Poznań. Wiemy kto może dostarczyć do 30 tramwajów

Jakub Rösler 09 września 2025

Poznań. Korek jak na Naramowickiej. Jak długo bez tramwaju?

Komunikacja

Poznań: Jakie rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic?

Komunikacja

Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?

Prawo & Finanse

Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?

Justyna Urbaniak 29 listopada 2013

Zobacz również:

MPK Poznań. Wiemy kto może dostarczyć do 30 tramwajów

Komunikacja

MPK Poznań. Wiemy kto może dostarczyć do 30 tramwajów

Jakub Rösler 09 września 2025

Poznań. Korek jak na Naramowickiej. Jak długo bez tramwaju?

Komunikacja

Poznań: Jakie rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic?

Komunikacja

Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?

Prawo & Finanse

Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?

Justyna Urbaniak 29 listopada 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij