- Miej nas w swoim smartfonie – zachęca MPK Poznań prezentując swoją aplikację mobilną „myMPK”. Dzięki niej użytkownicy smartfonów mają w każdym miejscu i o każdej porze wiedzieć czy na trasie nie ma jakiejś awarii. Rozkładu jazdy jednak w aplikacji nie sprawdzą.
- W miniony wtorek gigantyczny korek na ulicach Dymka i Browarnej zablokował nasze autobusy. Pasażerowie denerwowali się, bo nie wiedzieli dlaczego autobus nie przyjeżdża na ich przystanek. Tramwaj wykoleił się, szybko organizujemy komunikację zastępczą lecz informacji o tym brakuje – mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowa MPK Poznań. W takich sytuacjach jak zauważa rzecznik komunikaty o takich zdarzeniach wysyłane były do zainteresowanych za pomocą SMS. I ta bezpłatna usługa z której korzysta wielu poznaniaków nadal pozostanie. Jednak ponieważ technologia idzie naprzód i zwykłe telefony to już pomału przeszłość, poznańskie MPK chce wykorzystać smartfony i możliwości, które one dają. Stąd pomysł na aplikację „myMPK”.
- Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tej aplikacji, bo stawiamy na nowe rozwiązania, coraz więcej osób korzysta ze smartfona a wiemy jak wielką rolę dla sprawnej komunikacji spełnia szybka, nowoczesna i skuteczna informacja – mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. – Dla pasażerów najważniejsze, by komunikacja była niezawodna. Niestety wielu rzeczy nie możemy przewidzieć. Nie możemy przewidzieć zdarzeń nagłych i nieoczekiwanych, takich jak awarie czy wypadki. Aplikacja pozwoli nam dotrzeć z informacją o takich wydarzeniach do szerszego grona mieszkańców – tłumaczy Tulibacki.
Nowa aplikacja jest darmowa i dość prosta, użytkownik znajdzie w niej pięć działów: z informacjami o firmie, o wydarzeniach organizowanych przez MPK, o zdarzeniach komunikacyjnych, o remontach, dział sonda i ostatni -kontakt. Zaskakujące jednak jest to, że w aplikacji nie sprawdzimy rozkładu jazdy. Miejski przewoźnik tłumaczy to tym, że istniejące na rynku aplikacje z rozkładami jazdy są wystarczające i nie ma sensu z nimi konkurować. Ponad to za rozkłady jazdy odpowiada Zarząd Transportu Miejskiego, a nie przewoźnik, którym jest MPK. Problem mylenia funkcji i zadań MPK i ZTM w Poznaniu wciąż istnieje wśród pasażerów, mimo że rozdzielnie organizatora przewozów (ZTM) od przewoźnika (MPK) nastąpiło w 2008 roku.
Aplikacja ma być kolejnym kanałem komunikacji wykorzystywanym przez MPK Poznań, oprócz strony internetowej, powiadomień SMS i bardzo aktywnej obecności w mediach społecznościowych. To codzienne sposoby informowania pasażerów o sytuacjach losowych, a także o dużych kampaniach edukacyjnych i promocyjnych prowadzonych w mediach, na przystankach i własnych pojazdach.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.