W przetargu na modernizację tramwajów niskopodłogowych Tatra ogłoszonym przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu wpłynęła jedna oferta. Złożyło ją przedsiębiorstwo Modertrans z Poznania, które chce wykonać modernizację za kwotę 6,15 mln zł. Dokładnie tyle wynosi też budżet zamawiającego.
Jest to drugie podejście do wybrania wykonawcy modernizacji tramwajów niskopodłogowych Tatra do standardu RT6 MF 06 AC. J
ak informowaliśmy, pierwsze postępowanie unieważniono w czerwcu br. Wtedy jedyną ofertę złożył również Modertrans, który jednak wówczas gotów był wykonać prace za ok. 6,814 mln zł brutto. To więcej, niż oczekiwał zamawiający, który wycenił roboty na 6,150 mln zł brutto.
W nowo rozpisanym przetargu wystartował ponownie tylko Modertrans, tym razem wyceniając roboty dokładnie na tyle, ile przeznaczyło na nie MPK w Poznaniu, tj. 6,150 mln zł brutto. Jeśli umowa z wykonawcą zostanie podpisana, czas realizacji wyniesie sześć miesięcy.
Przypomnijmy, że MPK Poznań eksploatuje w sumie 14 Tatr, które zostały wprowadzone do ruchu w 1997 r. (liczba 14 wozów nie uwzględnia tych pojazdów z Brna, które mają zostać poddane modernizacji). Tramwaje o długości 26,280 m, szerokości 2440 mm i masie 32 850 kg posiadają ok. 63 proc niskiej podłogi. Posiadają 46 miejsc siedzących. Minimalny łuk poziomu toru przy jeździe manewrowej to 16 m. Pojazdy posiadają dwa wózki napędowe i jeden toczny bezosiowy. Maksymalna prędkość konstrukcyjna wynosi 70 km/h. Tramwaj posiada sześć drzwi odkładanych na zewnątrz.