MPK Poznań rozpisał przetarg na dostawy pięciu nowych autobusów o długości 7,5-8 m. Pojazdy mają się pojawić w stolicy Wielkopolski jeszcze w tym roku.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu fabrycznie nowych autobusów typu mini o długości 7,5–8,0 m. Szerokość całkowitą określono na maks. 2,2 m. Pojazd ma mieścić co najmniej 35 pasażerów, w tym min. 14 miejsc siedzących i min. jedno miejsce na wózek dla osób niepełnosprawnych. Dopuszczalne drzwi w układzie 1-2 lub 2-2 (szerokość drzwi jednoskrzydłowych min. 700 mm, dwuskrzydłowych min. 1000 mm). Wymagany jest silnik diesla o mocy min. 130 kW. Przewidziano wentylację, ogrzewanie i klimatyzację, nagłośnienie, monitoring, ładowarki USB do urządzeń mobilnych, system zliczania pasażerów.
Nowe pojazdy będą miały całkowitą masę dopuszczalną 7,5 t. – Niewielkie autobusy, dzięki swoim gabarytom, dadzą możliwość przewozu osób w rejonach, które dziś m.in. z uwagi na nośność i szerokość drogi nie mogą liczyć na obsługę komunikacyjną. W tym zakresie MPK Poznań dostosowuje swój tabor do wymogów i planów organizatora transportu publicznego – mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań. – Minibusy będą kierowane przede wszystkim na linie obsługujące osiedla z dużym zapotrzebowaniem na transport publiczny, gdzie odległość do przystanków tramwajowych i autobusowych może zniechęcać potencjalnych pasażerów. Trasy te będą stosunkowo krótkie. Ich zadaniem będzie dowiezienie pasażerów do linii tramwajowych i autobusowych, ale także zapewnienie komunikacji w obrębie osiedla, co podniesie atrakcyjność transportu publicznego. W najbliższym czasie propozycje linii minibusowych planujemy konsultować z radami osiedli – mówi Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.
Termin składania ofert mija 14 kwietnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawy co najmniej trzech autobusów. Zamawiający wymaga, aby udział towarów lub oprogramowania wykorzystywanego w wyposażeniu sieci telekomunikacyjnych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców przekraczał 50 %.
O wyborze zdecydują cena (70%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (20%). Warunki gwarancji (6%) oraz gotowość techniczna (4%). Premiowane będą dostępność niskiej podłogi na całej długości, zastosowanie funkcji dodatkowego obniżenia pojazdu, drzwi w układzie 2-2, zawieszenie pneumatyczne w II osi, a także jak najniższe zużycie paliwa. Zamawiający wymaga zaoferowania wskaźnika gotowości technicznej w okresie gwarancji całopojazdowej na poziomie min. 85%. Dostawy mają zostać zrealizowane do 19 listopada 2021 r., przy czym odbiory mogą rozpocząć się najwcześniej 18 października.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.