Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań kupuje pięć autobusów klasy mini

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
08-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Poznań kupuje pięć autobusów klasy mini
fot. Filbud, lic. CC-BY-SA 4,0 Wikimedia commons
MPK Poznań rozpisał przetarg na dostawy pięciu nowych autobusów o długości 7,5-8 m. Pojazdy mają się pojawić w stolicy Wielkopolski jeszcze w tym roku.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu fabrycznie nowych autobusów typu mini o długości 7,5–8,0 m. Szerokość całkowitą określono na maks. 2,2 m. Pojazd ma mieścić co najmniej 35 pasażerów, w tym min. 14 miejsc siedzących i min. jedno miejsce na wózek dla osób niepełnosprawnych. Dopuszczalne drzwi w układzie 1-2 lub 2-2 (szerokość drzwi jednoskrzydłowych min. 700 mm, dwuskrzydłowych min. 1000 mm). Wymagany jest silnik diesla o mocy min. 130 kW. Przewidziano wentylację, ogrzewanie i klimatyzację, nagłośnienie, monitoring, ładowarki USB do urządzeń mobilnych, system zliczania pasażerów.

Nowe pojazdy będą miały całkowitą masę dopuszczalną 7,5 t. – Niewielkie autobusy, dzięki swoim gabarytom, dadzą możliwość przewozu osób w rejonach, które dziś m.in. z uwagi na nośność i szerokość drogi nie mogą liczyć na obsługę komunikacyjną. W tym zakresie MPK Poznań dostosowuje swój tabor do wymogów i planów organizatora transportu publicznego – mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań. – Minibusy będą kierowane przede wszystkim na linie obsługujące osiedla z dużym zapotrzebowaniem na transport publiczny, gdzie odległość do przystanków tramwajowych i autobusowych może zniechęcać potencjalnych pasażerów. Trasy te będą stosunkowo krótkie. Ich zadaniem będzie dowiezienie pasażerów do linii tramwajowych i autobusowych, ale także zapewnienie komunikacji w obrębie osiedla, co podniesie atrakcyjność transportu publicznego. W najbliższym czasie propozycje linii minibusowych planujemy konsultować z radami osiedli – mówi Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego. 

Termin składania ofert mija 14 kwietnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawy co najmniej trzech autobusów. Zamawiający wymaga, aby udział towarów lub oprogramowania wykorzystywanego w wyposażeniu sieci telekomunikacyjnych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców przekraczał 50 %.

O wyborze zdecydują cena (70%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (20%). Warunki gwarancji (6%) oraz gotowość techniczna (4%). Premiowane będą dostępność niskiej podłogi na całej długości, zastosowanie funkcji dodatkowego obniżenia pojazdu, drzwi w układzie 2-2, zawieszenie pneumatyczne w II osi, a także jak najniższe zużycie paliwa. Zamawiający wymaga zaoferowania wskaźnika gotowości technicznej w okresie gwarancji całopojazdowej na poziomie min. 85%. Dostawy mają zostać zrealizowane do 19 listopada 2021 r., przy czym odbiory mogą rozpocząć się najwcześniej 18 października.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

MPK Poznań: W tym roku debiut “Holendra”

Komunikacja

Poznań: deficyt kierowców i motorniczych mimo różnorodności

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

MPK Poznań: W tym roku debiut “Holendra”

Komunikacja

Poznań: deficyt kierowców i motorniczych mimo różnorodności

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij