Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Koncepcje Dolnej Głogowskiej i I ramy komunikacyjnej. Także z tramwajem?

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-01-26 12:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Koncepcje Dolnej Głogowskiej i I ramy komunikacyjnej. Także z tramwajem?
mat. UM Poznań
Podczas posiedzenia Komisji Transportu i Polityki Mieszkaniowej Rady Miasta Poznania zaprezentowane zostały koncepcje dwóch ważnych inwestycji drogowych: budowy ul. Dolnej Głogowskiej i budowy północnego odcinka I ramy komunikacyjnej. Jeden z wariantów dla Dolnej Głogowskiej przewiduje budowę trasy tramwajowej.

– Ulica Dolna Głogowska i I rama komunikacyjna to trasy o strategicznym znaczeniu dla układu drogowego Poznania – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent miasta. - Opracowanie ich koncepcji jest pierwszym krokiem w stronę niezwykle ważnej inwestycji. To będzie bardzo skomplikowane przedsięwzięcie, wymagające wielu uzgodnień. Przed nami jeszcze dużo pracy, ale jestem pewny, że rezultat znacząco poprawi jakość życia nie tylko mieszkańców tej części miasta, ale i wszystkich poznanianek i poznaniaków. Będzie ciszej, spokojniej i bezpieczniej – dodaje.

– Dolna Głogowska służyć ma odciążeniu ulic tej części Łazarza, to jest Głogowskiej, a w szczególności Kolejowej, ograniczeniu tranzytu, a także obsłudze transportowej planowanej dzielnicy Wolne Tory, dla której opracowywany jest projekt planu miejscowego. I rama komunikacyjna, to z kolei trasa oplatająca ścisłe centrum miasta, której brakuje "domknięcia" po północnej stronie. Jego powstanie pozwoli odciążyć takie ulice jak al. Niepodległości, Solna i Estkowskiego, dziś stanowiące główne połączenie północno-zachodniej i północno-wschodniej części miasta – dodaje Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydent Poznania. Obecnie trwają prace nad koncepcjami tych dróg. Ich postępy zostały omówione 22 stycznia podczas posiedzenia Komisji Transportu i Polityki Mieszkaniowej Rady Miasta Poznania.

Dolna Głogowska


Projektowana ulica miałaby połączyć ul. Hetmańską z ul. Głogowską, prowadząc od skrzyżowania tej pierwszej z ul. Kolejową w rejon skrzyżowania torowisk tramwajowych w sąsiedztwie ul. Zachodniej, czyli do miejsca, w którym tramwaje zjeżdżają z ul. Głogowskiej na trasę PST. Drogę zlokalizowano po zachodniej stronie torów kolejowych. W ramach prac koncepcyjnych powstały dwa warianty jej budowy. Pierwszy przewiduje powstanie układu dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, a drugi – jednojezdniowej, dwukierunkowej ulicy z torowiskiem tramwajowym. Ul. Dolna Głogowska jest uwzględniona w miejskich dokumentach planistycznych, tj. Studium Kierunków i Uwarunkowań Zagospodarowania Przestrzennego, a także projektowanym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Wolne Tory. Problemem są kwestie własności gruntu, który jest Skarbu Państwa we władaniu PKP. Obecnie rozwiązania zaproponowane w koncepcji są przedmiotem uzgodnień pomiędzy miejskimi jednostkami.



I rama komunikacyjna

Koncepcja budowy północnego odcinka tej trasy obejmuje powstanie drogi łączącej skrzyżowanie ulice Pułaskiego i Przepadek z ul. Podwale. Jej przebieg w zachodniej części pokrywa się z istniejącą ul. Przepadek, a po przekroczeniu linii kolejowej prowadzi wzdłuż terenów kolejowych, po ich południowej stronie. Droga przekroczy Wartę, Kanał Ulgi i Cybinę mostami przerzuconymi "w sąsiedztwie" przepraw kolejowych, a następnie połączy się z ul. Podwale węzłem drogowym, planowanym w rejonie pętli tramwajowej Zawady. W ramach inwestycji miałoby powstać pięć wiaduktów (nad al. Niepodległości, ul. Ku Cytadeli, ul. Garbary, ul. Panny Marii i ul. Podwale), wspomniane trzy mosty oraz estakada dojazdowa do ul. Podwale. Koncepcja uwzględnia plany rozbudowy infrastruktury kolejowej pomiędzy stacjami Poznań Główny – Poznań Wschód, jak również ewentualność budowy linii tramwajowej od pętli Zawady do stacji Poznań Wschód.

Obie te inwestycje to zadania na przyszłość. Nie ma ich jeszcze w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Ze względów budżetowych Miasto będzie starać się o ich dofinansowanie w nowej perspektywie unijnej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nietypowy problem w Utrechcie. Za dużo rowerów na głównych ulicach

Przestrzeń

Nietypowy problem w Utrechcie. Za dużo rowerów na głównych ulicach

Magdalena Romanowska 26 stycznia 2021

Poznań. Nie będzie nowej ulicy Królowej Jadwigi

Przestrzeń

Poznań. Nie będzie nowej ulicy Królowej Jadwigi

Olga Plesińska 08 kwietnia 2016

Poznań zamawia opracowanie dla I ramy komunikacyjnej

Prawo & Finanse

Poznań zamawia opracowanie dla I ramy komunikacyjnej

Witold Urbanowicz 08 maja 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5