Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Poznań. Jest przetarg na modernizację tramwajowej Trasy Kórnickiej

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2022-05-12 12:08
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań. Jest przetarg na modernizację tramwajowej Trasy Kórnickiej
mat. PIM
Poznań. Jest przetarg na modernizację tramwajowej Trasy Kórnickiej
Poznań. Jest przetarg na modernizację tramwajowej Trasy Kórnickiej
Poznańskie Inwestycje Miejskie właśnie ogłosiły przetarg dotyczący modernizacji torowiska tramwajowego od przystanku Kórnicka, aż do Osiedla Lecha. Zadanie obejmuje także budowę i modernizację kilku ulic. Zadanie jest dofinansowane z funduszy unijnych.

Kilka tygodni temu pisaliśmy o planach Poznańskich Inwestycji Miejskich (PIM), które przygotowywały się do wszczęcia postępowania dotyczącego modernizacji torowiska od Kórnickiej do Osiedla Lecha. Inwestycja jest powiązana z przebudową i modernizacją istniejącego układu drogowego i jest kontynuacją prac na Górnym Tarasie Rataj, które były prowadzone w ubiegłych latach i pozwoliły chociażby na stworzenie zupełnie nowego odcinka sieci tramwajowej w Poznaniu, a więc tego biegnącego do pętli przy Falistej.

Kompletne prace sieciowo-torowe

Teraz PIM ogłosił przetarg na właściwe prace budowlane. Na płaszczyźnie tramwajowej dotyczą one w pierwszej kolejności rozbiórki podbudowy toru, a także rozbiórki samego torowiska. Stare szyny mają zostać przesortowane, tak aby umożliwić ewentualne ponowne wykorzystanie niektórych z nich. Następnie zostanie wykonane właściwe torowisko wraz z podbudową, a także systemy sterowania zwrotnic tramwajowych. Wykonawca będzie musiał też dokonać szlifowania nowego torowiska, które zostanie także pokryte roślinnością.

W ramach prac ma zniknąć obecny przejazd drogowy przez torowisko tramwajowe w ciągu ulicy Milczańskiej, a w to miejsce zostanie wybudowany wyłącznie przejazd i przejście dla rowerzystów oraz pieszych. Po południowej stronie torowiska powstanie ciąg pieszo-rowerowy od ulicy Sowiej do skrzyżowania ulic Piaśnickiej i Inflandzkiej, który ma być częścią rozbudowy układu pieszo-rowerowego w Poznaniu RoweLove etap L. Droga ma mieć 5 metrów szerokości, odpowiednio 2,5 metra dla rowerzystów oraz 2,5 metra dla pieszych.

Nowy przystanek i zmiana lokalizacji obecnego

Duże zmiany dotkną infrastrukturę przystankową. Zniknie obecny przystanek tramwajowy Polanka, który zostanie przeniesiony bliżej obecnego przejazdu w ciągu Milczańskiej. Powstanie także zupełnie nowy przystanek o nazwie Łacina w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Przystanek będzie zlokalizowany blisko budynku przy Katowickiej 89D, nieco na skos w lewą stronę, patrzą w kierunku południowym. Przebudowa dotknie także przystanek Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy remontowanym torowisku) i os. Tysiąclecia. Wszystkie przystanki mają mieć perony o długości 45 metrów, a także być przystosowane do poruszania się osób o ograniczonej mobilności.

Prace mają zostać wykonane w ciągu 380 dni od dnia podpisania umowy. W specyfikacji zamówienia znalazły się tzw. kamienie milowe, a więc podział prac na poszczególne etapy. Pierwszy z nich dotyczy rozbiórki 90% istniejącego torowiska objętego omawianym postępowaniem. Te prace mają zostać wykonane w ciągu 50 dni od dnia podpisania umowy. Kolejny dotyczy ułożenia 800 metrów torowiska tramwajowego na dowolnym odcinku. Na to zadanie zarezerwowano maksymalnie 220 dni od podpisania umowy. Natomiast wszystkie prace związane z torowiskiem tramwajowym oraz siecią trakcyjną mają zostać wykonane w ciągu 300 dni od zawarcia umowy.

Decyduje cena oraz okres gwarancji i doświadczenie personelu

W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, iż w ciągu pięciu ostatnich lat wykonali co najmniej 2 roboty związane z rozbudową lub przebudową ulic wraz z oświetleniem na kwotę o wartości minimum 10 milionów złotych każda, a ponadto wykonał także dwa zadanie polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną o wartości 30 milionów złotych każda.

Oferty w postępowaniu można składać do 14 czerwca bieżącego roku, a o wyborze zdecydują cena - 60%, a także okres gwarancji / rękojmi - 30%, a także doświadczenie personelu wykonawcy - 10%.

Trzecia i ostatnia część dużego projektu

Poznań uzyskał na realizację całości projektu prawie 60 milionów złotych dofinansowania z Unii Europejskiej. Zadanie podzielono na trzy etapy, obejmujące budowę nowego torowiska wraz z pętlą przy Unii Lubelskiej, modernizację torowisk na odcinku Osiedle Lecha – Rondo Żegrze, a także odcinek od Osiedla Lecha do Kórnickiej, który jest przedmiotem właśnie ogłoszonego przetargu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5