Kilka dni temu w Poznaniu tramwaje wróciły na fragment torowiska na ulicy 28 czerwca 1956 roku. Tym samym zakończyły się ważne prace tramwaje na poznańskiej Wildzie. Byliśmy na miejscu przyjrzeć się z bliska temu, jak wygląda zmodernizowana przestrzeń.
O modernizacji torowiska na ulicy 28 czerwca 1956 roku w Poznaniu
pisaliśmy już wielokrotnie. Remont dość krótkiego odcinka był kluczowy, ponieważ na kilka miesięcy wyłączył z ruchu dużą część torowisk na Wildzie, a kilka linii tramwajowych musiało kursować objazdami. Inwestycja była drugą częścią modernizacji torowisk na poznańskiej Wildzie. Pierwszą część stanowiła gruntowna
przebudowa ulicy Wierzbięcice, na której zmieniono organizację ruchu i uspokojono ruch aut. Pojawiły się tam także przystanki wiedeńskie. Teraz zakończyła się tramwajowa część modernizacji ulicy 28 czerwca.
W ramach przebudowy gruntowną zmianę przeszło torowisko tramwajowe, które na dużej długości zostało wykonane w technologii tzw. “zielonego torowiska”. Przy Rynku Wildeckim pojawiły się nowe przystanki, które znalazły się w nowej lokalizacji, dzięki czemu zlikwidowano wszystkie perony, jakie istniały przed remontem. Pozwoliło to na wprowadzenie wszystkich linii tramwajowych na jeden, wspólny przystanek. Nowe przystanki są wykonane w formie antyzatok.
Byliśmy na miejscu zakończonej inwestycji. Widać, że inwestycja nie została jeszcze w pełni zakończona, ponieważ ciągle brakuje niskiej zieleni, która musi zostać wsadzona w nowe rabaty. Na Rynku Wildeckim pojawiły się już wiaty i ławki przystankowe.