Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań. Jak wygląda zmodernizowane torowisko i przystanki przy Rynku Wildeckim?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
16-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Kilka dni temu w Poznaniu tramwaje wróciły na fragment torowiska na ulicy 28 czerwca 1956 roku. Tym samym zakończyły się ważne prace tramwaje na poznańskiej Wildzie. Byliśmy na miejscu przyjrzeć się z bliska temu, jak wygląda zmodernizowana przestrzeń.

O modernizacji torowiska na ulicy 28 czerwca 1956 roku w Poznaniu pisaliśmy już wielokrotnie. Remont dość krótkiego odcinka był kluczowy, ponieważ na kilka miesięcy wyłączył z ruchu dużą część torowisk na Wildzie, a kilka linii tramwajowych musiało kursować objazdami. Inwestycja była drugą częścią modernizacji torowisk na poznańskiej Wildzie. Pierwszą część stanowiła gruntowna przebudowa ulicy Wierzbięcice, na której zmieniono organizację ruchu i uspokojono ruch aut. Pojawiły się tam także przystanki wiedeńskie. Teraz zakończyła się tramwajowa część modernizacji ulicy 28 czerwca.

W ramach przebudowy gruntowną zmianę przeszło torowisko tramwajowe, które na dużej długości zostało wykonane w technologii tzw. “zielonego torowiska”. Przy Rynku Wildeckim pojawiły się nowe przystanki, które znalazły się w nowej lokalizacji, dzięki czemu zlikwidowano wszystkie perony, jakie istniały przed remontem. Pozwoliło to na wprowadzenie wszystkich linii tramwajowych na jeden, wspólny przystanek. Nowe przystanki są wykonane w formie antyzatok.

Byliśmy na miejscu zakończonej inwestycji. Widać, że inwestycja nie została jeszcze w pełni zakończona, ponieważ ciągle brakuje niskiej zieleni, która musi zostać wsadzona w nowe rabaty. Na Rynku Wildeckim pojawiły się już wiaty i ławki przystankowe.

Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5