Partnerzy serwisu:
Mobilność

Poznań. Informacje o utrudnieniach na tablicach SIP

Dalej Wstecz
Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2021-07-07 15:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ZTM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań. Informacje o utrudnieniach na tablicach SIP
fot. MPK Poznań
Na tablicach informacji pasażerskiej (TIP) znajdujących się na części poznańskich przystanków będzie wyświetlana nie tylko informacja za ile minut przyjedzie tramwaj lub autobus i czy będzie to pojazd niskopodłogowy, ale też informacja o problemach w komunikacji.

Zarząd Transportu Miejskiego wdrożył kolejną funkcję na elektronicznych tablicach informacji pasażerskiej. Dzięki współpracy z MPK Poznań teraz będzie można dowiedzieć się nie tylko kiedy w czasie rzeczywistym z danego przystanku odjedzie tramwaj lub autobus. Jeśli pojawią się problemy utrudniające dojazd pojazdu komunikacji miejskiej na przystanek, pasażer zobaczy taką informację na tablicy informacji pasażerskiej  obok kierunku dla danego kursu.

Jak podkreśla ZTM, aktualna sytuacja na drogach, korki lub chwilowe utrudnienia mają duży wpływ na bieżące funkcjonowanie transportu publicznego i punktualność tramwajów oraz autobusów. Czasami z pozoru mało istotne zdarzenie, jak np. nieprawidłowe zaparkowanie samochodu, który blokuje możliwość przejazdu, może czasowo zdezorganizować funkcjonowanie komunikacji. Są to sytuacje nagłe i niezależne od prowadzących pojazdy, ale powodujące uzasadnione zniecierpliwienie czekających na przystankach innej części miasta pasażerów. Widzą oni minutowy czas przyjazdu, który jednak nie maleje z upływem czasu oczekiwania.

Dzięki wdrożeniu przez Zarząd Transportu Miejskiego przy współpracy MPK Poznań nowego rozwiązania, będzie można wyświetlać informacje, z których pasażer dowie się, że kurs, na który oczekuje został unieruchomiony lub utknął w korku i może nie zostać zrealizowany w czasie, który podawany jest na tablicy. Jeśli tramwaj lub autobus zatrzyma się na minimum 5 minut, prowadzący pojazd – w zależności od powodu przestoju – będzie mógł rozesłać na wszystkie TIP znajdujące się na trasie danej linii informację o powodzie przestoju: „Wstrzymanie ruchu” lub „Korki uliczne”. Kiedy przyczyna przestoju zniknie, a pojazd zacznie się przemieszczać, dodatkowa informacja o kursie zostanie automatycznie usunięta z tablic na przystankach.

- Informacja o niezależnych od organizatora lub przewoźnika problemach na trasie może być bardzo istotna dla pasażera. Pojawienie się informacji o utrudnieniach oznaczać będzie, że przyjazd kursu, na który oczekuje, w podanym na tablicy czasie jest niepewny. Dzięki temu, zamiast czekać nie wiedząc kiedy pojazd nadjedzie, pasażer będzie mógł podjąć decyzję o wyborze alternatywnej trasy dojazdu do celu – wyjaśnia Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora ZTM w Poznaniu cytowany w komunikacie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5