Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań. Dworzec Główny będzie miał nowe oznaczenia

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-04-21 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań. Dworzec Główny będzie miał nowe oznaczenia
Poznań Głównyfot. Andrzej Otrębski, lic. CC 3.0
PKP S.A. ogłosiły przetarg na oznakowanie dworca kolejowego Poznań Główny Nowy. Krytykowany budynek zyska nowe oznaczenia dla pasażerów, według ustandaryzowanego przez kolejarzy Systemu Identyfikacji Wizualnej.

Zmiany mają w duże mierze ułatwić poruszanie się po dworcu osobom niepełnosprawnym, głównie niedowidzącym.

– Nowe oznakowanie będzie kontynuacją zaleceń poaudytowych, mających zwiększyć funkcjonalność dworca – tłumaczy Paulina Jankowska, rzecznik prasowy PKP S.A. – Chodzi o uwzględnienie zmian w lokalizacji poszczególnych punktów i rozwiązań dla osób niepełnosprawnych . Planowane są między innymi: specjalne nakładki na poręcze, pasy ostrzegawcze, plan tyflograficzny i Help Point.

Oferty musza uwzględniać istniejące kryteria funkcjonalne i architektoniczne, m.in. mają uwzględniać mikrosymulację ruchu pieszego. Zmiany mają też uwzględnić już istniejącą informację pasażerską. Wykonawca musi m.in. wymienić trzy już istniejące plany dworca na wersję tyflograficzną, czyli wypukłą, z której mogą skorzystać osoby niedowidzące, oznaczyć symbolami w alfabecie Braille’a windy i poręcze, a także zamontować przyciski przywołujące obsługę dworca, czyli wspomniane help pointy.

Zamówienie ma charakter aukcji elektronicznej. Oferty mogą być składane do 4 maja. W całości o wyborze tej zwycięskiej zdecyduje cena.

Nowy dworzec w Poznaniu, który w 2012 r. zastąpił poprzedni obiekt, od momentu otwarcia jest krytykowany. Poprzednim władzom miasta zarzuca się zbudowanie obiektu „przyklejonego” do centrum handlowego, niefunkcjonalnego i brzydkiego (w 2013 r. otrzymał architektoniczną antynagrodę „Makabryła Roku”).

Powoli jednak dworzec jest ulepszany. W zeszłym roku wytyczono przejście dla pieszych na ulicy Matyi, obok dworca. Bez niego trasa z przystanku tramwajowego na perony dla niektórych pasażerów wynosiła prawie pół kilometra. W zeszłym miesiącu otwarto z kolei oferty w piątym już przetargu (wcześniej nikt nie składał ofert lub przekraczały kosztorys) na zbudowanie schodów ruchomych na trzy pierwsze perony. Dworzec zbudowano ze schodami ruchomymi jeżdżącymi tylko w górę.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jaworzno rezygnuje z tramwajów, stawia na elektrobusy

Komunikacja

Jaworzno rezygnuje z tramwajów, stawia na elektrobusy

Łukasz Kuś 21 kwietnia 2016

Wrocław. Nowe Przejście Świdnickie się sprawdza. Piesi górą

Przestrzeń

Wrocław. Nowe Przejście Świdnickie się sprawdza. Piesi górą

Jakub Dybalski 21 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5