Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań. Czy 3 dojedzie gdzieś dalej niż Plac Wielkopolski?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Poznań. Czy 3 dojedzie gdzieś dalej niż Plac Wielkopolski?
fot. Jakub Rösler
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu ogłosił ostatnio jak będzie wyglądać ostateczna oferta komunikacyjna w rejonie Winograd, Naramowic i Wilczaka. Najwięcej emocji i uwag wywołał fakt, że linia tramwajowa numer 3 będzie kursować z Naramowic tylko do Placu Wielkopolskiego, a nie dalej. Czy ta decyzja może się jeszcze zmienić?

ZTM Poznań ogłosił kilka dni temu jakie autobusy i tramwaje będą ostatecznie kursować w rejonie Winograd, Wilczaka oraz Naramowic. W tym tekście skupię się przede wszystkim na liniach tramwajowych, które są podstawą układu komunikacyjnego Poznania. We wspomnianym wyżej rejonie będą kursować trzy linie tramwajowe, oznaczone numerami 3, 4 i 10. Czwórka dojeżdżać będzie do pętli Połabska, natomiast 3 i 10 do przystanku Błażeja, kończącego pierwszy etap Trasy Naramowickiej.

Zbyt krótka linia numer 3

O ile w przypadku linii numer 4 mieszkańcy Poznania nie zgłaszają wielkich zastrzeżeń, może poza faktem, że do Połabskiej także mogłyby kursować 2 linie, to w ogniu krytyki znalazła się trasa trójki. Głównym zarzutem mieszkańców, który powtarza się w internetowych komentarzach jest to, że 3 będzie kursować tylko do Placu Wielkopolskiego w centrum. Zdaniem Poznaniaków jej trasa powinna być wydłużona, a tramwaje powinny docierać np. aż na Franowo. W związku z tym pytamy, czy ZTM bierze pod uwagę zmianę swoich decyzji?

– Tramwaj linii numer 3 ma zapewnić dogodny dojazd do centrum Poznania (od strony zachodniej) dla pasażerów z rejonu Naramowic, Winograd i Wilczaka. Zakończenie trasy na pl. Wielkopolskim wynika z dużej liczby linii obsługujących dalszy przebieg trasy z tej części centrum miasta w kierunku do ronda Śródka, co stwarza także duże możliwości przesiadkowe. Warto podkreślić, że nasz system oparty jest o taryfę przystankową (tPortmonetka na karcie PEKA), co znaczenie ułatwia wykonywanie przesiadek – informuje nas Bartosz Trzebiatowski, rzecznik poznańskiego ZTM.

Trzebiatowski dodaje, że mimo iż tramwaje linii 3 będą kończyły swój bieg w centrum, to po drodze na Plac Wielkopolski możliwe będą bezpośrednie przesiadki w wielu różnych kierunkach. Na Rondzie Kaponiera będzie to możliwe w kierunku Franowa, Dębca czy też Osiedla Lecha, a na Placu Ratajskiego w kierunku Śródki czy Miłostowa w obrębie tego samego przystanku.

Co z tramwajami do Połabskiej?


– Skierowanie linii numer 4 na trasę ze Starołęki PKM do pętli Połabska wpisuje się w całościowy projekt zmian na trasach tramwajowych na Winogradach. Pasażerowie z rejonu pętli Połabska będą mieli do dyspozycji tramwaj kursujący co 10 minut z możliwością wygodnej przesiadki na linie numer 3 lub 10. W tym rejonie miasta pasażerowie mają też wiele linii autobusowych (np. nr 170, 171, 178, 183, 191 i 322 na przystanku Połabska). Obecnie pętlę Połabska także obsługuje jedna linia tramwajowa (nr 10) – mówi rzecznik.

Jak więc widać Połabska nie doczeka się raczej drugiej linii tramwajowej, a na pewno nie nastąpi to w bliskiej perspektywie czasowej.
Bartosz Trzebiatowski dodaje też, że ZTM będzie na bieżąco monitorował wprowadzone rozwiązania, a jeśli zajdzie taka potrzeba, modyfikował je.

Remont Pestki zmieni wszystko

W tym miejscu należy się też zastanowić, czy do Połabskiej nie powinna docierać druga linia tramwajowa, z racji planowanego na ten rok remontu Pestki, która jest głównym środkiem transportu dla mieszkańców Winograd czy Piątkowa. W trakcie jej remontu wszystko się zmieni, a pasażerowie będą musieli korzystać z autobusów oraz tramwajów kursujących właśnie z Połabskiej, a także Piątkowskiej i Trasy Naramowickiej.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Zobacz również:

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

Komunikacja

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

ZTM Poznań 25 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Przestrzeń

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Jakub Rösler 07 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Zobacz również:

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

Komunikacja

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

ZTM Poznań 25 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Przestrzeń

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Jakub Rösler 07 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij