MPK w Poznaniu szczyci się konsekwentną polityką taborową, dzięki której udaje się utrzymywać właściwy średni wiek autobusów. – Mieści się on obecnie w granicach 7 lat – mówi Wojciech Tulibacki, szef MPK Poznań. Jak dodaje, w najbliższym czasie należy się spodziewać przetargu na 35 autobusów. Poznań ma szansę stać się też jednym z pierwszy miast, które będą eksploatować elektryczne autobusy przegubowe.
Niedawno MPK w Poznaniu
podpisało umowę z Modertransem na dostawę 50 tramwajów dwukierunkowych. Dzięki temu zakupowi, jak wylicza przewoźnik,
80% taboru szynowego będzie niskopodłogowa.
Przewoźnik nie zapomina też o autobusach. – Średni wiek naszego taboru autobusowego jest w granicach 7 lat. Jest to zgodne z założeniem utrzymywania średniego wieku na poziomie ośmiu lat – mówi Wojciech Tulibacki, dyrektor naczelny MPK w Poznaniu. Aby utrzymać ten dobry wynik, przewoźnik planuje dalsze zakupy nowego taboru. – Mamy na lata 2017-2018 przewidzianą wymianę ok. 35 autobusów. Niedługo powinniśmy ogłosić przetarg – zapowiada Tulibacki.
Poznań myśli też o pojazdach elektrycznych. – W perspektywie 2019 r. mamy zakup 15 autobusów przegubowych elektrycznych, również w ramach programu ZIT-owskiego – mówi Wojciech Tulibacki. Jeśli tak się stanie, poznańskie MPK może stać się jednym z pierwszych przewoźników, które wprowadzą do regularnego ruchu elektryczne pojazdy przegubowe – jak dotąd w polskich miastach jeżdżą co najwyżej solówki, a Warszawa zapowiedziała dopiero testy elektrycznego przegubowca.
Mniej chętnie MPK patrzy za to na inne formy napędu. – Gazowe i gazowo-hybrydowe kiedyś odłożyliśmy. Jak pokazują doświadczenia, niektórzy operatorzy borykają się z problemami. Nie odrzucamy całkowicie hybrydy łączącej silnik dieslowski i napęd elektryczny, ale nie ma decyzji w tej kwestii – informuje Wojciech Tulibacki.