Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Brneńskie Tatry na jazdach próbnych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-04-07 19:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Brneńskie Tatry na jazdach próbnych
fot. MW/MPK Poznań
W Poznaniu w środę (7 kwietnia) na torach można było ujrzeć jeden z dwóch używanych, częściowo niskopodłogowych tramwajów, które MPK Poznań sprowadził z Brna. Wkrótce tramwaje te dołączą do 14 eksploatowanych dotąd w Poznaniu Tatr.

MPK Poznań pierwotnie posiadał 14 tramwajów Tatra RT6N1. Wkrótce jednak ta liczba wzrośnie do 16 – dzięki dwóm tramwajom, które zostały sprowadzone z Brna, gdzie były eksploatowane do 2018 r. „Dzisiejsze jazdy próbne wagonu o numerze 399 są zapowiedzią pojawienia się dwóch kolejnych niskopodłogowych tramwajów na naszych żelaznych szlakach” – informuje MPK Poznań.

Pojazdy nr 399 (nr fab. 180147) i 400 (nr fab. 180148) zostały zmodernizowane do standardu RT6 MF 06 AC (tak jak wcześniej inne poznańskie Tatry). Remont ten objął m.in. wymianę elektryki, układu napędowego oraz lifting wnętrza i montaż systemów informacji pasażerskiej. Celem naprawy jest umożliwienie dalszej eksploatacji tramwajów przez okres 10-12 lat i 1 000 000 km przebiegu. Koszt prac, wykonywanych przez Modetrans – spółkę-córkę MPK – wynosi ok. 6,814 mln zł brutto.

Poznań eksploatuje Tatry od 1997 r. Pierwotnie było to 10 wagonów, ale w kolejnych latach MPK odkupiło cztery pojazdy z Pragi. Tramwaje o długości 26,280 m, szerokości 2440 mm i masie 32 850 kg posiadają ok. 63% niskiej podłogi. Znajduje się w nich 46 miejsc siedzących. Minimalny łuk poziomu toru przy jeździe manewrowej to 16 m. Pojazdy posiadają dwa wózki napędowe i jeden toczny bezosiowy. Maksymalna prędkość konstrukcyjna wynosi 70 km/h. Tramwaj posiada sześć drzwi odkładanych na zewnątrz.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 08 kwietnia 2021

MPK Poznań z jedną ofertą na modernizację Tatr z Brna

Komunikacja

MPK Poznań z jedną ofertą na modernizację Tatr z Brna

Witold Urbanowicz 22 czerwca 2020

MPK Poznań zmodernizuje dwie Tatry z Brna

Komunikacja

MPK Poznań zmodernizuje dwie Tatry z Brna

Witold Urbanowicz 12 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5