W Poznaniu w środę (7 kwietnia) na torach można było ujrzeć jeden z dwóch używanych, częściowo niskopodłogowych tramwajów, które MPK Poznań sprowadził z Brna. Wkrótce tramwaje te dołączą do 14 eksploatowanych dotąd w Poznaniu Tatr.
MPK Poznań pierwotnie posiadał 14 tramwajów Tatra RT6N1. Wkrótce jednak ta liczba wzrośnie do 16 – dzięki dwóm tramwajom, które
zostały sprowadzone z Brna, gdzie były eksploatowane do 2018 r. „Dzisiejsze jazdy próbne wagonu o numerze 399 są zapowiedzią pojawienia się dwóch kolejnych niskopodłogowych tramwajów na naszych żelaznych szlakach” – informuje MPK Poznań.
Pojazdy nr 399 (nr fab. 180147) i 400 (nr fab. 180148) zostały zmodernizowane do standardu RT6 MF 06 AC (tak jak wcześniej inne poznańskie Tatry). Remont ten objął m.in. wymianę elektryki, układu napędowego oraz lifting wnętrza i montaż systemów informacji pasażerskiej. Celem naprawy jest umożliwienie dalszej eksploatacji tramwajów przez okres 10-12 lat i 1 000 000 km przebiegu. Koszt prac, wykonywanych przez Modetrans – spółkę-córkę MPK – wynosi ok. 6,814 mln zł brutto.
Poznań eksploatuje Tatry od 1997 r. Pierwotnie było to 10 wagonów, ale w kolejnych latach MPK odkupiło cztery pojazdy z Pragi. Tramwaje o długości 26,280 m, szerokości 2440 mm i masie 32 850 kg posiadają ok. 63% niskiej podłogi. Znajduje się w nich 46 miejsc siedzących. Minimalny łuk poziomu toru przy jeździe manewrowej to 16 m. Pojazdy posiadają dwa wózki napędowe i jeden toczny bezosiowy. Maksymalna prędkość konstrukcyjna wynosi 70 km/h. Tramwaj posiada sześć drzwi odkładanych na zewnątrz.