Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Poznań: Brak chętnych ws. tramwajów Siemens Combino. Drugie podejście do brneńskich Tatr

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-15 10:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Brak chętnych ws. tramwajów Siemens Combino. Drugie podejście do brneńskich Tatr
fot. MJ
Fiaskiem kończy się przetarg na naprawę główną tramwajów Siemens Combino, eksploatowanych od 2003 r. W postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta. Jednocześnie MPK Poznań unieważniło postępowanie na naprawę główną dwóch wagonów Tatra RT6N1 z Brna do standardu RT6 MF 06 AC. Oferta złożona przez Modertrans przewyższała budżet.

Przedmiotem przetargu była naprawa główna tramwajów Siemens Combino Advanced. To w pełni niskopodłogowe pojazdy o długości 29,4 m, z wejściem na wysokości ok. 300 mm i 60 miejscami siedzącymi. Zgodnie z warunkami technicznymi tramwaje te kwalifikują się do naprawy głównej po 16 latach eksploatacji lub 1 280 000 km przebiegu. Celem naprawy głównej jest „odtworzenie kondycji technicznej i walorów eksploatacyjnych tramwajów do poziomu równoważnego tramwajom nowym”. Więcej o zakresie pisaliśmy tutaj.

Termin składania ofert minął 10 lipca. W postępowaniu nie wpłynęła jednak żadna oferta. MPK Poznań zamierzało przeznaczyć na naprawy 46,440 mln zł brutto. Na realizację prac przeznaczono 48 miesięcy.

Drugi przetarg dotyczył modernizacji tramwajów niskopodłogowych Tatra do standardu RT6 MF 06 AC. Naprawie głównej poddane zostaną wagony o numerach tab. 399 (nr fab. 180147) i 400 (nr fab. 180148) – to wagony, które do 2018 r. były eksploatowane przez Brno. W postępowaniu 22 czerwca jedyną ofertę złożył Modertrans, który jest gotów wykonać prace za ok. 6,814 mln zł brutto. To więcej, niż oczekiwał zamawiający, który wycenił roboty na 6,150 mln zł brutto. W tej sytuacji, choć zabrakło niewiele, postępowanie zostało unieważnione.

Zamawiający rozpisał właśnie nowy przetarg. Termin składania ofert mija 18 sierpnia. Czas realizacji ustalono na sześć miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań. Autobusy wracają na dworzec Rataje

Komunikacja

Poznań. Autobusy wracają na dworzec Rataje

Redakcja/inf. pras. 10 lipca 2020

MPK Poznań z jedną ofertą na modernizację Tatr z Brna

Komunikacja

MPK Poznań z jedną ofertą na modernizację Tatr z Brna

Witold Urbanowicz 22 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5