Fiaskiem kończy się przetarg na naprawę główną tramwajów Siemens Combino, eksploatowanych od 2003 r. W postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta. Jednocześnie MPK Poznań unieważniło postępowanie na naprawę główną dwóch wagonów Tatra RT6N1 z Brna do standardu RT6 MF 06 AC. Oferta złożona przez Modertrans przewyższała budżet.
Przedmiotem przetargu była naprawa główna tramwajów Siemens Combino Advanced. To w pełni niskopodłogowe pojazdy o długości 29,4 m, z wejściem na wysokości ok. 300 mm i 60 miejscami siedzącymi. Zgodnie z warunkami technicznymi tramwaje te kwalifikują się do naprawy głównej po 16 latach eksploatacji lub 1 280 000 km przebiegu. Celem naprawy głównej jest „odtworzenie kondycji technicznej i walorów eksploatacyjnych tramwajów do poziomu równoważnego tramwajom nowym”. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert minął 10 lipca. W postępowaniu nie wpłynęła jednak żadna oferta. MPK Poznań zamierzało przeznaczyć na naprawy 46,440 mln zł brutto. Na realizację prac przeznaczono 48 miesięcy.
Drugi przetarg dotyczył modernizacji tramwajów niskopodłogowych Tatra do standardu RT6 MF 06 AC. Naprawie głównej poddane zostaną wagony o numerach tab. 399 (nr fab. 180147) i 400 (nr fab. 180148) – to wagony, które do 2018 r. były eksploatowane przez Brno. W postępowaniu 22 czerwca jedyną ofertę złożył Modertrans, który jest gotów wykonać prace za ok. 6,814 mln zł brutto. To więcej, niż oczekiwał zamawiający, który wycenił roboty na 6,150 mln zł brutto. W tej sytuacji, choć zabrakło niewiele,
postępowanie zostało unieważnione.
Zamawiający rozpisał właśnie nowy przetarg. Termin składania ofert mija 18 sierpnia. Czas realizacji ustalono na sześć miesięcy.