Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań będzie starać się o środki na budowę trzech tras tramwajowych [mapki]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-01-13 11:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań będzie starać się o środki na budowę trzech tras tramwajowych [mapki]
fot. PIM Poznań
W nowej perspektywie unijnej, obejmującej lata 2021-27, Poznań zamierza kontynuować rozbudowę sieci tramwajowej. Miasto będzie starać się o dofinansowanie trzech projektów – połączenia pętli Wilczak z Garbarami, a także tras do os. Kopernika i rejonu stacji Poznań Wschód.

Mieszkańcy korzystają już z krótkiej trasy w ciągu Unii Lubelskiej, prowadzone są prace przy budowie torowiska od pętli Wilczak w kierunku Naramowic. Trwa projektowanie trasy na Ratajczaka.

Na tym jednak plany się nie kończą. – W ramach nowej perspektywy finansowej UE (lata 2021-27) będziemy starać się o pozyskanie środków na budowę trzech najbardziej zaawansowanych projektowo linii tramwajowych – informuje Mariusz Wiśniewski, wiceprezydent Poznania.

Lista ta obejmuje drugi etap trasy na Naramowice. Chodzi o odcinek od pętli Wilczak na południe, do Garbar, z połączeniem z istniejąca trasą tramwajową w ciągu ul. Małe Garbary – Estkowskiego. – To nasz absolutny priorytet – dodaje Wiśniewski. Pozostałe trasy miałyby prowadzić na os. Kopernika oraz na os. Główna (w rejon stacji Poznań Wschód). Uwzględniony ma być też zakup taboru. – Oczywiście wszystko zależy od możliwości finansowych – podkreśla wiceprezydent.

Poznań zapowiada też równolegle prace koncepcyjne nad kolejnymi projektami – m.in. Naramowice etap III (Umultowo) i IV (Rubież), Klin Dębiecki. Z udziałem PPP miałby być realizowany Marcelin oraz Brama Zachodnia (Ogrody – Al. Polska). – W dalszych pracach studialnych nie zapominamy o liniach tramwajowych do przyszłego węzła Grunwaldzka/Plewiska (jest rezerwa pod pętlę), na Wolne Tory (tu pewnym elementem będzie początek w tym roku budowy prawoskrętu z Towarowej w ulicę Św. Marcin), na Świerczewo (możliwa linia wzdłuż Dolnej Głogowskiej), na Podolany, trasa Solna oraz jedna z opcji w kierunku Szczepankowa/Zalasewa. Te wszystkie propozycje lub jeszcze inne (nowe) będą przedmiotem dyskusji w ramach rozpoczętej aktualizacji studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania, do której będę też zachęcać – dodaje Wiśniewski.

Drugi etap trasy na Naramowice: Wilczak – Garbary


Tramwaj do os. Kopernika


Tramwaj do os. Główna / Poznań Wschód

 


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5