Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań. 111 nowych tramwajów do 2021 r. Pięć nowych tras

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-03-10 12:26
Ostatnia modyfikacja:
2022-09-23 05:31
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Poznań. 111 nowych tramwajów do 2021 r. Pięć nowych tras
fot. Martyn JandułaPoznań
MPK Poznań ma ambitny cel związany z wymianą taboru tramwajowego. Do 2021 r. przedsiębiorstwo planuje zakup 111 nowych pojazdów. – Zakładamy, że w 2022 r. cała flota powinna być w pełni nowoczesna – mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK w Poznaniu. Miasto planuje także budowę pięciu nowych linii.

W ostatnich latach Poznań sporo inwestował w komunikację tramwajową, realizując dosyć spektakularne inwestycje, jak 3,3-km trasa na Franowo, poprowadzona częściowo w tunelu, z nową i wielką zajezdnią czy 2-km przedłużenie szybkiego tramwaju (PST) do Dworca Zachodniego. W tej chwili trwa jeszcze przebudowa ronda Kaponiera – aktualnie powstają przystanki tramwajowe na dolnym poziomie dla przedłużenia PST. – Całość węzła powinna zostać oddana w okolicach sierpnia – mówi Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK.

W nowej perspektywie unijnej Poznań chce znacząco odnowić flotę tramwajową. Według stanu na koniec grudnia zeszłego roku przedsiębiorstwo posiada 255 pociągów. Od 1996 r. wprowadzono do ruchu 122 częściowo bądź w pełni niskopodłogowych tramwajów. W latach 2015-2021 MPK chce kupić 111 nowych tramwajów częściowo bądź w pełni niskopodłogowych. – Nasz plan jest ambitny z uwagi na koszt. Zakładamy, że w 2022 r. flota tramwajowa powinna być w pełni nowoczesna – mówi Tulibacki. Warto nadmienić, że na przełomie 2015 i 2016 r. MPK rozstrzygnęło przetargi na 20 tramwajów jednokierunkowych (z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejne dziesięć) i 10 dwukierunkowych. W obu przypadków jedyną ofertę złożył Modertrans. Dostawy przewidziane są na 2017 r.

Infrastruktura też do remontu

W zakresie infrastruktury plany obejmują odnowę torowisk na Jeżycach. W tej chwili w toku są projekty remontu odcinków od pętli Ogrody do Żeromskiego i w ciągu Kraszewskiego. Drugi etap, w trakcie projektowania, obejmuje odcinek od Żeromskiego do rynku Jeżyckiego. Ostatni etap to odcinek do rynku Jeżyckiego do mostu Teatralnego, który jest w trakcie planowania. Trwają jednocześnie dyskusje, czy na tym odcinku nie wyłączyć ruchu kołowego.

Przewidziana jest też odnowa tzw. Górnego Tarasu Rataj. – Torowisko jest wybudowane w technologii lat 70 i 80. Praktycznie wszystko nadaje się do remontu – mówi Tulibacki. Poznań stara się o środki unijne na ten cel. Plan przewiduje ograniczenie komunikacji autobusowej na rzecz tramwajów w tym miejscu.

Tramwaj pojedzie na Naramowice

Najważniejszą i najbardziej wyczekiwaną inwestycją będzie budowa trasa z centrum przez Wilczak do osiedla na Naramowicach na północy. Mniejsze inwestycje to przedłużenie tramwajów z pętli Zawady do Dworca Wschodniego w celu skomunikowania z koleją, trasa od ronda Żegrze do Falistej, gdzie zostanie skrócona część linii autobusowych i tramwajowych, przedłużenie z pętli Dębiec do Os. Dębina. Sporą inwestycją jest planowana linia w zachodniej części miasta z Os. Kopernika przez pętlę Ogrody do nowej pętli w al. Polskiej.

Oddzielną inwestycją jest budowa trasy w ciągu Ratajczaka i 3 Maja w ramach rewitalizacji centrum. Znacznie usprawni ona funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w centrum.

Wojciech Tulibacki był gościem konferencji "Tramwaj - sprawny, efektywny środek komunikacji miejskiej. Osiągnięcia 2007-2013, perspektywy i zamierzenia 2014 - 2020", organizowanej przez Tramwaje Śląskie.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Poznań. Jaka będzie przyszłość PeSTki?

Komunikacja

Poznań. Jaka będzie przyszłość PeSTki?

Olga Plesińska 24 lutego 2016

Poznań: Tylko Modertrans chce dostarczyć dwukierunkowe tramwaje

Komunikacja

Poznań bez zaskoczeń. Tylko Modertrans chce dostarczyć tramwaje

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Poznań. Jaka będzie przyszłość PeSTki?

Komunikacja

Poznań. Jaka będzie przyszłość PeSTki?

Olga Plesińska 24 lutego 2016

Poznań: Tylko Modertrans chce dostarczyć dwukierunkowe tramwaje

Komunikacja

Poznań bez zaskoczeń. Tylko Modertrans chce dostarczyć tramwaje

Komunikacja

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5