W czerwcu podróżni kolei będą mogli korzystać z nowego przystanku Wrocław Szczepin między stacjami Wrocław Mikołajów i Nadodrze. Efektem inwestycji PKP PLK za 46 mln zł są też szerszy wiadukt kolejowy nad ul. Długą, dzięki któremu możliwa jest budowa trasy tramwajowej na Popowice.
Przygotowane są dwa dwustumetrowe perony, które są usytuowane na nasypie obok przyległych ulic Portowej i Gnieźnieńskiej. Wymagały one wybudowania murów oporowych. Obecnie kończy się montaż płyt nawierzchniowych i barierek. Zastosowano antypoślizgową nawierzchnię oraz pasy naprowadzające i wypukłą linię bezpieczeństwa. Dojścia do pociągów są poprowdzone obok wiaduktu, po jednej stronie ulicy. Aby dostać się na przystanki, podróżni będą musieli przechodzić przez jezdnię.
nad ul. Długą. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się dostęp umożliwią windy. Zamontowano już wiaty i oświetlenie. Będzie zainstalowane nagłośnienie oraz infokioski i elektroniczne wyświetlacze z rozkładem jazdy. Dla rowerzystów przewidziano stojaki na rowery.
Prace na przystanku Wrocław Szczepin to nie tylko perony. Zmodernizowano dwa tory. Ustawione są nowe konstrukcje i rozwieszono sieć trakcyjną. Wykonawca prowadził roboty z zachowaniem ruchu pociągów po jednym torze. Zastosowane rozwiązanie wymagało szczególnych zasad bezpieczeństwa, gdyż ważną trasą kolejową w ciągu doby przejeżdża ponad 150 składów.
Zbudowana żelbetowa konstrukcja wiaduktu umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych o nacisku 22 1kN/oś. Dla ograniczenia oddziaływania kolei na środowisko zastosowane tzw. maty antywibracyjne na wiaduktach oraz tłumiki w szynach. Nowy, trzykrotnie szerszy obiekt pozwolił na usprawnienie miejskiej komunikacji. Przestrzeń pod wiaduktem umożliwia jazdę czterema pasami jezdni. Po obydwu stronach są chodniki i ścieżki rowerowe. Budowana jest linia tramwajowa.
Nowy przystanek Wrocław Szczepin położony jest na linii kolejowej między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze. Tędy prowadzony jest ruch pasażerski z Wrocławia Głównego w kierunku Trzebnicy, Oleśnicy, Milicza i Kluczborka. Obiekt ma zostać udostępniony w czerwcu.
Wartość inwestycji związane z budową przystanku, przebudową wiaduktu i infrastruktury to blisko 46 mln zł, z czego pad 34,8 mln zł stanowi dofinansowanie unijne. Prace wykonuje firma Budimex.
Przystanek Wrocław Szczepin to kolejny nowy przystanek we wrocławskiej aglomeracji. Na koniec 2019 roku oddano przystanek Mokronos Górny. Budowany jest nowego przystanek Iwiny na trasie w kierunku Strzelina. Wcześniej powstały przystanki Wrocław Stadion, Wrocław Różanka i Wrocław Grabiszyn.