Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Powstaje pierwszy tramwaj Škoda 45T dla Brna. Miasto wykorzysta całą opcję

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-06-18 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Powstaje pierwszy tramwaj Škoda 45T dla Brna. Miasto wykorzysta całą opcję
fot. Škoda Transportation
Powstaje pierwszy tramwaj Škoda 45T dla Brna. Miasto wykorzysta całą opcję
Powstaje pierwszy tramwaj Škoda 45T dla Brna. Miasto wykorzysta całą opcję
Powstaje pierwszy tramwaj Škoda 45T dla Brna. Miasto wykorzysta całą opcję
Powstaje pierwszy tramwaj Škoda 45T dla Brna. Miasto wykorzysta całą opcję
Powstaje pierwszy tramwaj Škoda 45T dla Brna. Miasto wykorzysta całą opcję
Powstaje pierwszy tramwaj Škoda 45T dla Brna. Miasto wykorzysta całą opcję
Powstaje pierwszy tramwaj Škoda 45T dla Brna. Miasto wykorzysta całą opcję
Powstaje pierwszy tramwaj Škoda 45T dla Brna. Miasto wykorzysta całą opcję
W zeszłym roku Brno podpisało umowę ze Škodą na dostawy pięciu dwukierunkowych tramwajów 45T z możliwością powiększenia zamówienia o kolejne 35 pojazdów. Jednocześnie miasto poinformowało o zamiarze stopniowego wykorzystania całej opcji na nowe tramwaje.

W lutym 2021 r. Brno podpisało umowę ramową ze Škodą na dostawy do 40 nowych dwukierunkowych tramwajów. Pierwsze zlecenie opiewa na pięć pojazdów. Jak poinformował producent, trwa montaż końcowy pierwszego tramwaju. Pierwszy człon jest w pełni zaizolowany, trwa montaż okablowania. Pierwszy wóz ma zostać dostarczony do Brna w I kwartale przyszłego roku.

W tym tygodniu Brno poinformowało o zamiarze stopniowego wykorzystania całej opcji na nowe tramwaje w perspektywie do roku 2026. – Te 35 tramwajów możemy kupić po cenach z 2021 r. Jeden pojazd będzie kosztować 59,5 mln koron netto. Obecnie nikt już nie dostarczyłby nam tramwajów w takiej cenie – mówi Markéta Vaňková, burmistrz Brna.

Długość w pełni niskopodłogowego dwukierunkowego tramwaju wynosi 31 m, a szerokość – 2,5 m. Pojazd może pomieścić 233 osób (przy normie 5 osób na m2), w tym 64 na miejscach siedzących. – Potrzebujemy dwukierunkowych tramwajów. Już teraz takie pojazdy jeżdżą do krańca Líšeň, wykorzystywane są też przy remontach. Ich znaczenie wzrośnie po otwarciu nowej linii do kampusu uniwersyteckiego, gdzie również budowany jest kraniec dla taboru dwukierunkowego – mówi Markéta Vaňková.


wiz. Škoda Transportation



Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Brno może kupić nawet 40 tramwajów Škody. Umowa ramowa

Przestrzeń

Brno może kupić nawet 40 tramwajów Škody. Umowa ramowa

Witold Urbanowicz 02 lutego 2021

Brno wybrało wykonawcę studium podziemnej średnicy

Przestrzeń

Brno wybrało wykonawcę studium podziemnej średnicy

Witold Urbanowicz 10 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5