Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Powstaje bezpieczna sieć tramwajowa w Dubaju

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gulf News/Serco/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Powstaje bezpieczna sieć tramwajowa w Dubaju
Fot. Maurits90/ Wikimedia Commons
11 tramwajów Alstom Citadis jest już w pełni gotowych do rozpoczęcia kursów po linii tramwajowej w Dubaju. Projekt budowy linii o długości blisko 11 km jest już na ostatniej prostej.

Pojazdy wyruszą do regularnej obsługi trasy w listopadzie tego roku. Będą obsługiwały trasę o długości 10,6 km, na której znajdzie się 7 przystanków. To pierwsza faza projektu budowy tramwaju w Dubaju. Linia będzie szczególna pod względem bezpieczeństwa. Na każdym przystanku, wzdłuż jego krawędzi, znajdzie się specjalna ściana z drzwiami, które będą otwierane tylko w momencie, gdy podjedzie tramwaj i gdy drzwi tramwaju zostaną otwarte. Przy każdym zatrzymaniu tramwaju, drzwi pojazdu będą znajdowały się na wysokości drzwi peronowej ściany, dlatego zostanie całkowicie wykluczona możliwość wejścia na tory. Podobne rozwiązanie stosowane jest m. in. na wybranych stacjach paryskiego metra.

- Postanowiliśmy, że naszym priorytetem będzie bezpieczeństwo pasażerów, dlatego zdecydowaliśmy się na specjalne ściany z drzwiami wzdłuż krawędzi przystanków. Zdecydowaliśmy się także zasilanie z trzeciej szyny w systemie APS - informuje RTA - zarządca transportu i dróg w Dubaju. Dodatkowo sieć tramwajowa na wielu odcinkach będzie grodzona, a przejścia na drugą stronę torów będą możliwe tylko w wyznaczonych miejscach.

Na wszystkich skrzyżowaniach i w rejonach przejść dla pieszych tramwaj będzie uprzywilejowany. Dodatkowo tramwaj będzie na dwóch przystankach stykał się ze stacjami metra, gdzie będzie można bezpośrednio przesiąść się do podziemnej kolei.

Tramwaje będą kursowały przez 20 godzin na dobę - od 5 rano do 1 w nocy. W godzinach szczytu pojazdy będą jeździły z częstotliwością co 6 minut, a poza szczytem co 8 - 10 minut. Prędkość handlowa pojazdu jest szacowana na 21,44 km/h. Pojazdy będą rozpędzały się do 50 km/h.

W drugiej fazie projektu powstaną 4 km linii, na których zostanie zbudowanych 6 przystanków. Wówczas zostanie zamówionych jeszcze 14 tramwajów, aby zapewnić odpowiednią częstotliwość kursowania na całej linii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5