Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Powiat słupski kupuje niskopodłogowe autobusy. Z funduszu antycovidowego

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-12-30 14:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Powiat słupski kupuje niskopodłogowe autobusy. Z funduszu antycovidowego
fot. MS
Powiat słupski ogłosił dwa przetargi na zakup łącznie 10 autobusów niskopodłogowych. Pojazdy miałyby trafić do Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Słupsku.

Przed świętami powiat słupski ogłosił plan powierzenia całej komunikacji na 6 lat w trybie bezprzetargowym na okres sześciu lat od 1 stycznia 2022 r. Teraz samorząd rozpisał postępowania na zakup nowych pojazdów. – Polska powiatowa nie musi być wykluczona komunikacyjnie, przykład powiatu słupskiego pokazuje że można sobie radzić z rozwojem transportu nawet w trudnym, post PGR-owskim terenie, w jednym z największych obszarowo i najmniej zaludnionych powiatów. Powiat słupski jest powiatem który zamówił największą liczbę wozokm na swoich trasach w 2021 w ramach FRPA spośród wszystkich pomorskich powiatów i gmin – komentuje Piotr Rachwalski, prezes PKS Słupsk. – Nowe autobusy to spory zastrzyk taborowy w segmencie, w którym praktycznie nie ma zamówień na nowe pojazdy, bo od lat jedyne nowe autobusy kupuje tylko komunikacja miejska – dodaje.

Planowana siatka połączeń w powiecie słupskim


Przedmiotem jednego z przetargów jest dostawa czterech nowych autobusów podmiejskich – międzymiastowych z częściową niską podłogą. Zamawiający wymaga pojazdy o długości 7,8-8,1 m, mieszczących min. 40 osób, w tym 18 na miejscach siedzących. Dopuszczalne układy drzwi to 1-2, lub 2-2 lub 2-1 (jednoskrzydłowe o szerokości efektywnej 700 mm, dwuskrzydłowe – 1200 mm). Przewidziano silnik o mocy min. 120 kW.

Drugi przetarg dotyczy sześciu dużych autobusów międzymiastowych niskowejściowych. Zamawiający wymaga pojazdów o długości 12,5-13,1 m, mieszczących min. 80 osób, w tym 49 na miejscach siedzących (z czego 10 będzie stale dostępnych z poziomu niskiej podłogi). Wymagany jest układ drzwi 1-2-0 (jednoskrzydłowe o szerokości efektywnej 700 mm, dwuskrzydłowe – 1200 mm), wszystkie pozbawione stopni, z wejściem na wysokości max 340 mm. Przewidziano silnik o mocy min. 230 kW.

W obu typach pojazdów poręcze mają być szare bądź niebieskie. Przewidziano klimatyzację i ogrzewanie wykorzystujące ciepło z układu chłodzenia silnika. Wymagany jest niezależny agregat grzewczy podłączony do układu chłodzenia silnika zasilany ON. Przewidziano silnik o mocy min. 120 kW. Wyposażenie obejmuje tablice elektroniczne, monitoring, router wi-fi dla pasażerów, system nagłośnienia, ładowarki USB.

Termin składania ofert w przetargu na cztery małe pojazdy mija 11 lutego. O wyborze decydują cena (60%) oraz parametry techniczne (40%). Pod uwagę brane będą liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi, unifikacja producenta autobusu i silnika, długość gwarancji. Oferty na sześć dużych pojazdów można składać do 10 lutego. Kryteria wyboru to cena (60%) oraz parametry techniczne (40%). Pod uwagę brane będą ocena sposobu osiągnięcia standardu emisji spalin, liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi, unifikacja producenta autobusu i silnika, długość gwarancji, materiały i technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia autobusu.


Pojazdy małe (4) miałyby zostać dostarczone do końca września 2021 r., a duże do końca 2021 r. (przy czym pierwsze cztery powinny przyjechać do końca października). Zamówienie finansowane jest ze środków Powiatu oraz współfinansowane ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 dla jednostek samorządu terytorialnego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Były prezes Kolei Dolnośląskich na ratunek słupskiemu PKS-owi

Prawo & Finanse

Były prezes Kolei Dolnośląskich na ratunek słupskiemu PKS-owi

Witold Urbanowicz 03 września 2020

Słupsk. Mimo Funduszu Autobusowego… cięcia kursów PKS

Komunikacja

Słupsk. Mimo Funduszu Autobusowego… cięcia kursów PKS

Jakub Dybalski 12 września 2019

Ustka z komunikacją miejską

Komunikacja

Ustka z komunikacją miejską

Witold Urbanowicz 12 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5