Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pomorskie: Kolejny krok na drodze do wspólnego biletu. Spółka InnoBaltica ze zgodą sejmiku

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-09-26 16:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa pomorskie.eu, Aleksander Olszak

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pomorskie: Kolejny krok na drodze do wspólnego biletu. Spółka InnoBaltica ze zgodą sejmiku
Fot. Aleksander Olszak / pomorskie.eu
Pierwszy etap testów rozpocznie się jeszcze jesienią. Testerzy wsiądą do pojazdów komunikacji miejskiej i regionalnej w Trójmieście, Słupsku i Starogardzie Gdańskim.

Zgodę na powierzenie spółce zadań samorządu województwa pomorskiego udzielili radni podczas 49 sesji Sejmiku Województwa Pomorskiego, która odbyła się 24 września 2018 r. w Zamku Książąt Pomorskich w Słupsku. InnoBaltica będzie odpowiadać za funkcjonowanie zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego przez 10 lat. Będzie też administratorem systemu informacji pasażerskiej.

Od zgody radnych województwa zależy to, czy spółka InnoBaltica będzie mogła przystąpić do wdrażania projektu Platformy Zintegrowanych Usług Mobilności, która potocznie nazywana jest wspólnym biletem. – Bez tej decyzji nie byłoby możliwe uzyskanie unijnych środków finansowych na ten projekt. Dzisiejsza uchwała to kolejny etap i duży krok na drodze do wspólnego systemu biletowego na Pomorzu – mówił podczas sesji sejmiku Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Zgoda Sejmiku Województwa Pomorskiego nie jest jedyną jaką spółka musi uzyskać. Na wrześniowych sesjach Rady Miasta Gdańska oraz Rady Miasta Gdyni rajcowie powinni udzielić stosownych zgód. Jak tylko wymagania formalno-prawne zostaną spełnione spółka będzie mogła otrzymać unijne dofinansowanie projektu, które pochodzić będzie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Gdyńscy radni decyzję podejmą 26 września, a w Gdańsku radni będą głosować stosowną uchwałę 27 września.

InnoBaltica uzyskała już dwa unijne źródła finansowania związane z projektem. 85 proc. kosztów pilotażu zostanie dofinansowanych z funduszu INTERREG Południowy Bałtyk w ramach projektu Interconnect. Dodatkowe około 10 mln zł na pomoc techniczną pochodzić będzie z funduszu ELENA. Kluczowa kwota 90 mln zł pochodzić będzie z POIŚ. Aby tą kwotę uzyskać niezbędna jest zgoda największych organizatorów transportu w województwie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5