Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

PolskiBus odpowiada lubelskim busiarzom: Konkurujemy uczciwie

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-09-23 11:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PolskiBus odpowiada lubelskim busiarzom: Konkurujemy uczciwie
fot. Michał SzymajdaPolskiBus
– Cieszy, że lokalni przewoźnicy również unowocześniają swoją flotę – tłumaczy Piotr Pogonowski, odpowiedzialny za komunikację z mediami w PolskimBusie. – Martwi jednak, że dopiero gdy konkurencja musi zacząć inwestować w innowacyjne rozwiązania, zaczyna głośno narzekać, bo okazuje się, że można korzystać z lepszej jakości pojazdów, a ceny biletów mogą być dużo niższe.

O bitwie PolskiegoBusa z lokalnymi przewoźnikami w Lublinie pisaliśmy już wielokrotnie. Przed dwoma tygodniami tamtejsi przewoźnicy spotkali się z dziennikarzami, by wyjaśnić swoje racje. – Domagamy się uczciwej konkurencji. Na zasadach fair play. Będziemy podstawiać nowoczesne autokary, pasażerowie sami wybiorą z kim pojadą. Ale cena nie może być poniżej kosztów, jak np. 10 zł za bilet do Krakowa – tłumaczył dziennikarzom Piotr Brewczak, właściciel firmy autokarowej BP Tour.

Lubelscy busiarze toczą z PolskimBusem spór prawny, polegający na blokowaniu decyzji zezwalających na kursowanie na trasie do Warszawy, oraz w kierunku Krakowa. Taką decyzję wydaje marszałek województwa mazowieckiego (tu PolskiBus ma siedzibę), ale po konsultacji m.in. ze swoim lubelskim kolegą, a ten ostatnio staje po stronie lokalnych przewoźników, nazywanych „busiarzami” trochę z przyzwyczajenia, bo choć wśród protestujących są operatorzy busów, to są również firmy korzystające z nowoczesnych autokarów.

„Nie zaniżamy cen”

– W ciągu 4 lat przeszliśmy wszystkie możliwe kontrole, m.in. przeprowadzone przez UOKiK. Żadna z nich nie wykazała żadnych, nawet najmniejszych nieprawidłowości związanych z rzekomym stosowaniem zaniżonych cen – tłumaczy w rozmowie z nami Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu i komunikacji w PolskiBus.com, odpierając oskarżenia o dumping. – Wcześniejsze podobne zarzuty stawiane przez takie firmy jak PKS Polonus oraz olsztyński Radex, nie znalazły potwierdzenia. W obu przypadkach wyroki sądu były dla nas pozytywne i jednoznacznie wykazały, że nasza działalność jest w pełni przejrzysta i legalna – wyjaśnia.

Konkurencji nie podoba się system promocji u przewoźnika z czerwonymi autokarami, który część biletów sprzedaje już za dwa złote, a im wcześniej zarezerwuje się miejscówkę, tym jest ona tańsza.

– PolskiBus.com stosuje sprawdzony na całym świecie model biznesowy, oferując dynamiczny system sprzedaży biletów. Cena biletów zależy od terminu wyjazdu oraz dostępnego miejsca. W naszej flocie znajdują się wysoko pojemne autokary, mogące zabrać na pokład od 72 do 89 pasażerów. Pozwala to na zaoferowanie bardziej atrakcyjnych cen, niż w przypadku mniejszych pojazdów – tłumaczy Pogonowski.

„Cieszy nas wzrost jakości usług”

Niewątpliwie wejście na rynek PolskiegoBusa spowodowało kompletną zmianę w przewozach autokarowych między miastami. W tabor inwestują inni przewoźnicy, bo bez tego nie mają nad autokarami z bocianem żadnej przewagi. Lux Express, który niedawno uruchomił połączenia między Warszawą a Krakowem, a potem połączył stolicę z kilkoma innymi miastami, nawet nie próbuje rywalizować ceną. Stawia na komfortowe pojazdy – wygodniejsze niż w PolskimBusie, z bogatą ofertą rozrywki pokładowej – oraz rozwija program lojalnościowy.

– Od początku swojej działalności stawiamy na uczciwą konkurencję, polegającą na rywalizowaniu wyłącznie na poziomie komfortu i jakości oferowanych usług. Równocześnie cieszy nas fakt, że lokalni przewoźnicy również unowocześniają swoją flotę, inwestując w wyposażenie, takie jak Wi-Fi czy klimatyzacja. Wpływa to tylko i wyłącznie na poprawę komfortu podróży i na podnoszenie ogólnego standardu usług branży transportowej – tłumaczy Pogonowski.

Ale od razu dodaje: – Martwi jednak nas fakt, że dopiero gdy konkurencja musi zacząć inwestować w innowacyjne rozwiązania, zaczyna wtedy głośno narzekać. I wtedy nagle okazuje się, że można korzystać z lepszej jakości pojazdów, a ceny biletów mogą być dużo niższe. Uważamy, że w takich sytuacjach największymi wygranymi są pasażerowie, do których należy ostateczny wybór, z którym przewoźnikiem i w jakiej cenie chcą podróżować.

„Jesteśmy firmą z Polski”

Pogonowski odpowiada też na argument lubelskich przewoźników, którzy domagają się ochrony dla lokalnych firm. To właśnie z tego powodu tamtejszy marszałek nie zgodził się na uruchomienie przewozów PolskiegoBusa na trasie do Krakowa i na jego opinię powołują się busiarze skarżący zezwolenie w Samorządowym Kolegium Odwoławczym.

– Chciałbym podkreślić, że PolskiBus.com jest firmą zarejestrowaną w Polsce i tutaj płaci wszystkie podatki. Obecnie firma zatrudnia w całej Polsce ponad 800 osób. Inwestujemy również w lokalny rynek. W tej chwili w Lublinie zatrudniamy 25 kierowców, a z naszych usługo skorzystało ponad 700 000 pasażerów z Lubelszczyzny, co świadczy o tym, że nasze usługi są pożądane i potrzebne – mówi przedstawiciel PolskiegoBusa.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Polski Bus całkowicie znika z Olsztyna

Komunikacja

Polski Bus całkowicie znika z Olsztyna

Martyn Janduła 08 stycznia 2016

Rzeszów nie może znaleźć eksperta. PolskiBus nie może jeździć

Komunikacja

Rzeszów nie może znaleźć eksperta. PolskiBus nie może jeździć

Jakub Dybalski 12 listopada 2015

KTP 2015: Polski Bus narzeka na bariery w transporcie

Prawo & Finanse

KTP 2015: Polski Bus narzeka na bariery w transporcie

Martyn Janduła 20 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5