Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

PolskiBus od października pojedzie do Wilna

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-08-20 14:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PolskiBus od października pojedzie do Wilna
fot. Jakub DybalskiPolskiBus
Firma autokarowa, która w ciągu ostatnich trzech lat przewiozła w Polsce ponad 8 mln pasażerów, od jesieni uruchomi nowe połączenia, w tym dwa transgraniczne – z Warszawy przez Białystok do Wilna i ze Szczecina do Berlina.

Sir Brian Souter, szkocki milioner z branży transportowej, który w środę zaprezentował pod Pałacem Kultury nowe autokary, które będą wozić polskich pasażerów, w Warszawie tryskał humorem. Właśnie tu od trzech lat rozwija się jeden z jego najbardziej dynamicznych biznesów. Jeszcze trzy lata temu Souter ograniczał się do prowadzenia interesów głównie na Wyspach Brytyjskich i w krajach anglojęzycznych. Od momentu wejścia na polski rynek rozwinął sieć połączeń autokarowych między największymi miastami, która mocno zmieniła sposób podróżowania po Polsce.

I wciąż ją rozwija. Razem z 20 nowoczesnymi autokarami ADL Plaxton Elite zmontowanymi na podwoziu Volvo B11R flota autokarowa PolskiegoBusa w naszym kraju powiększy się do 132 pojazdów. Każdy z tych nowych kosztował 300 tys. euro, pomieści 75 pasażerów, jest wyposażony w wi–fi i klimatyzację. – To najbardziej wydajne paliwowo pojazdy jakich kiedykolwiek używaliśmy, a to ważne, bo paliwo to 35 proc. naszych kosztów – tłumaczył Souter.

Do Wilna przez Białystok

Nowe autobusy pojadą na nowych trasach. Od października dwa razy na dobę ruszy połączenie między Warszawą a Wilnem z przystankiem w Białymstoku. Dzięki temu do ośmiu dziennie zwiększy się liczba kursów na trasie między stolicą na największym miastem Podlasia. Nową trasą będzie też linia wzdłuż zachodniej granicy Polski z Wrocławia przez Poznań i Gorzów Wlkp. do Szczecina (trzy kursy dziennie, to linia ruszy już 5 września). Pięć razy na dzień pojedziemy trasą z Krakowa przez Opole do Wrocławia, a sześć razy na dobę ze Szczecina do Berlina. Do stolicy Niemiec do tej pory można było dojechać tylko z Wrocławia i z Warszawy przez Poznań.


Sir Brian Souter, właściciel PolskiegoBusa.com, fot. Jakub Dybalski

– Dzięki nowym połączeniom, a także częstszym kursom na wybranych trasach sprawimy, że autokary między Krakowem a Rzeszowem będą jeździć 11 razy dziennie, a np. między Wrocławiem a Krakowem tak naprawdę będą kursowały właściwie co pół godziny. W sumie będzie to 314 kursów na dzień. Już dziś przewozimy codziennie ok. 17 tys. podróżnych – tłumaczy dyrektor zarządzający PolskiegoBusa Piotr Bezulski.

Stek zamiast parówek

Wszyscy szefowie firmy, z Souterem na czele, w środę szeroko się uśmiechali, bo też trudno znaleźć w naszym kraju firmę, która w tak krótkim czasie stałaby się tak szeroko rozpoznawalna. PolskiBus szybko stał się konkurencyjny dla połączeń kolejowych, głównie dzięki niskim cenom (bilety są sprzedawane na wzór „lotniczy” – przez internet, w cenach uzależnionych od odpowiednio wczesnej rezerwacji, czasem za złotówkę, zwykle za ok. 30–40 zł) i wygodnym połączeniom, choć sam Souter podkreśla również komfort podróży. – Jeśli na stół wjedzie smakowity stek, to nikt nie będzie już miał ochoty na parówki – zażartował podczas konferencji.

Szefowie spółki, zapytani, czy zwiększenie liczby połączeń to próba wykorzystania planowanych remontów na kolei, a więc przyciągnięcia pasażerów niezadowolonych z połączeń po szynach, odpowiadali jednak wymijająco. Twierdzili, ze nie oglądają się na kolej. Pod koniec zeszłego roku „Dziennik Gazeta Prawna" porównał jednak połączenia między Warszawą a Gdańskiem i Warszawą a Wrocławiem oferowane przez PolskiegoBusa, Ryanaira i PKP Intercity. Autokarem jeździ się najtaniej, samolotem (nawet uwzględniając dojazdy i odprawę) najszybciej.

Firma chwali się przeprowadzonymi przez siebie badaniami wśród klientów, spośród których 23 proc. zadeklarowało, że dzięki oferowanym usługom zrezygnowało z podróży samochodem, a niecałe 4 proc. stwierdziły, że w ogóle nigdzie by nie pojechały, gdyby nie połączenie autokarowe oferowane przez PolskiBus.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
OnniBus, czyli FińskiBus

Komunikacja

OnniBus, czyli FińskiBus

Jakub Dybalski 21 sierpnia 2014

UOKiK ukarał Arrivę za dumpingowe ceny na Mazurach

Prawo & Finanse

UOKiK ukarał Arrivę za dumpingowe ceny na Mazurach

Jakub Dybalski 17 stycznia 2014

Inwazja Niemców na autokary

Komunikacja

Inwazja Niemców na autokary

Jakub Dybalski 18 grudnia 2013

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5