Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2021-10-29 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Wizualizacja nowego odcinka ul. Szafera fot. UM Szczecin
Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Wrocław i Szczecin otrzymały dofinansowanie na modernizację i budowę dróg i torowisk tramwajowych. Jest to efekt Polskiego Ładu. Stolica Dolnego Śląska otrzyma pieniądze na modernizację ulicy Pomorskiej. Przyznana kwota to ponad 88 milionów złotych. Szczecin chce kontynuować budowę ulicy Szafera, wraz z torowiskiem. Miasto dostało pieniądze tylko na część drogową. Budowa torowiska wymaga wkładu własnego miasta.

Kolejnymi projektami transportowymi, które otrzymały dofinansowanie w ramach Polskiego Ładu są dwie inwestycje dotyczące budowy lub modernizacji istniejących dróg. Pierwsza z nich to modernizacja ulicy Pomorskiej we Wrocławiu, a druga to przedłużenie ulicy Szafera w Szczecinie. Obie inwestycje poza częścią drogową zawierają także część tramwajową. Jednak Szczecin dostał dofinansowanie tylko na budowę drogi. Na realizację całości inwestycji i przedłużenie obecnie istniejącego torowiska miasto będzie musiało wyasygnować własne fundusze.

Wrocław otrzymał ponad 88 milionów złotych dofinansowania


– Inwestycja obejmie odcinki Ulicy Pomorskiej od Dubois do placu Staszica i placu Staszica do wiaduktu przy ul Reymonta. Długość odcinka objętego inwestycją wynosi około kilometra.
Planowana jest realizacja w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w zakresie projektów wykonawczych i realizacji robót. Planowane jest wykonanie nowej konstrukcji jezdni, torowiska, chodników oraz budowa jednokierunkowych dróg rowerowych po obu stronach ulicy. Przebudowane będą odcinki sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej. Zaprojektowano przebudowę i budowę oświetlenia, sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych i kanałów MKT, sieci trakcyjnej, a także roboty w zakresie zieleni – informuje nas Krzysztof Świercz, z Wrocławskich Inwestycji.

Jak dodaje Świercz, szacowane koszty inwestycji to ponad 93 miliony złotych, a prace mają zająć ponad 1,5 roku. Dodatkowo zwraca uwagę na to, że jest to ulica z infrastrukturą podziemną, która jest gęsta i ma nawet 100 lat, co skutkuje olbrzymim zakresem prac.

Szczecin bez finansowania części tramwajowej

Stolica Pomorza Zachodniego chce kontynuować budowę ulicy Szafera, wraz z torowiskiem tramwajowym. Miasto otrzymało dofinansowanie w kwocie ponad 56 milionów złotych. Feler w tym, że ta kwota obejmuje tylko część drogowej.

– Miasto otrzymało dofinansowanie na realizację tylko części drogowej inwestycji. Obejmuje ona budowę nowej dwujezdniowej drogi o dużej przepustowości ruchu wraz z przebudową niezbędnych sieci i instalacji podziemnych. Cały projekt zakłada realizację obok części drogowej, również budowę torowiska tramwajowego (od skrzyżowania ulicy Szafera z ulicą Romera do połączenia torowiska z ul. Żołnierską), na którą Miasto nie otrzymało na ten moment żadnego dofinansowania. Realizacja inwestycji w części drogowej i torowej to wydatek rzędu ponad 120 mln zł. Choć przy aktualnie szybko zmieniających się cenach na rynku budowlanym, ta kwota może znacząco urosnąć. Dofinansowanie obejmie 95% kosztów na część drogową inwestycji. Pozostałe 5 % i dodatkowe ok. 60 mln zł na torowisko, będzie musiało pochodzić z budżetu Miasta. Mamy pół roku na ogłoszenie przetargu – informuje Piotr Zieliński, Rzecznik Prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

Zieliński dodaje, że realizacja tej inwestycji musi odbyć się łącznie, a więc wraz z częścią torową.



Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
W przyszłym roku Poznań wyremontuje Pestkę. Znamy szczegóły!

Komunikacja

W przyszłym roku Poznań wyremontuje Pestkę. Znamy szczegóły!

Jakub Rösler 27 października 2021

Polski Ład. Znamy wyniki: niewiele projektów autobusowych i tramwajowych

Prawo & Finanse

Polski Ład. Znamy wyniki: niewiele projektów autobusowych i tramwajowych

Jakub Rösler 25 października 2021

Bydgoszcz podniesie ceny biletów przez drogi prąd i Polski Ład

Prawo & Finanse

Bydgoszcz podniesie ceny biletów przez drogi prąd i Polski Ład

Redakcja 19 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5