fot. Mateusz War, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.orgAutobus linii 103 w Policach (Police Rynek)
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne prowadzi przetarg na trzy nowe autobusy, w tym dwa przegubowe. Pojazdy mają być niskoemisyjne. Otwarto oferty, a na udział w postępowaniu zdecydował się tylko jeden producent.
Przedmiotem zamówienia są dwa autobusy niskopodłogowe o długości w przedziale 17,5-18,2 metra oraz jeden autobus o długości w przedziale 11,5-12,2 metra. Wszystkie autobusy muszą być tego samego producenta.
Na udział w postępowaniu zdecydował się wyłącznie Man. Firma wyceniła zamówienie na 6,603 mln zł. Autobus pojedynczy kosztować ma 1,49 mln zł, zaś dwa autobusy przegubowe mają kosztować 3,88 mln zł. Zamawiający wycenił kontrakt na 6,58 mln zł. Przypomnijmy, że wybór dostawcy poprzedzi ma analiza takich kryteriów jak cena (60 proc.), warunki techniczno-eksploatacyjne (20 proc.), gwarancja całopojazdowa (15 proc.) i termin realizacji zamówienia (5 proc.). Wśród parametrów technicznych punktowana będzie pojemność skokowa silnika, rodzaj zawieszenia, obsługa serwisowa systemu wykrywania i gaszenia pożaru w komorze silnika, rodzaj szyby czołowej oraz rodzaj okien bocznych z elementami ruchomymi.
Krótki autobus ma pomieścić 80 pasażerów, w tym co najmniej 28 na miejscach siedzących. Wejście do środka mają zapewnić trzy pary podwójnych drzwi. Zamawiający wymaga zamontowania w pojeździe spalinowego silnika czterosuwowego z normą emisji spalin Euro VI. Pojemność zbiornika paliwa ma umożliwić zasięg pojazdu minimum 600 km. We wnętrzu nie zabraknie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, ogrzewania, systemu wentylacji i klimatyzacji.
W przypadku dłuższej wersji autobusów, pojazdy mają pomieścić ok. 130 pasażerów, z czego co najmniej 35 na miejscach siedzących. Wejście do środka zapewnią cztery pary podwójnych drzwi. Pojazdy zostaną wyposażone w silnik spalinowy z normą Euro VI. Zbiornik paliwa również ma zapewnić zasięg autobusom co najmniej 600 km. Wyposażenie pozostanie takie samo jak w przypadku krótszej wersji.
Zamawiający wymaga minimalnej gwarancji na cały pojazd na 36 miesięcy. Gwarancja na zewnętrzne powłoki lakiernicze ma być dłuższa i wynieść 60 miesięcy. Perforacja poszyć zewnętrznych ma mieć 120 miesięcy gwarancji, zaś konstrukcja nośna pojazdów aż 144 miesiące. Na wykonanie zadania przeznaczono 390 dni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.