fot. Łukasz Faluta, mkm.szczecin.pl, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Man dostarczy trzy autobusy do Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (SPPK) Police. Umowa dotyczy dwóch przegubowych autobusów i jednego 12-metrowego. Wszystkie mają być wyposażone w napęd diesla Euro VI. Kontrakt opiewa na 6,6 mln zł brutto.
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zakupiło niedawno od Mana trzy nowe autobusy. Przedmiotem zamówienia są dokładnie dwa autobusy niskopodłogowe o długości w przedziale 17,5-18,2 metra oraz jeden autobus o długości w przedziale 11,5-12,2 metra. Na udział w postępowaniu zdecydował się wyłącznie Man. Firma wyceniła zamówienie na 6,603 mln zł. Autobus pojedynczy kosztuje 1,49 mln zł, zaś dwa autobusy przegubowe kosztują 3,88 mln zł. Zamawiający wycenił kontrakt na 6,58 mln zł
– Zakup pozwala nam odmłodzić tabor i zapewnić stabilne przewozy oraz lepszy komfort obsługi naszych mieszkańców. Przed nami sporo wyzwań związanych z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. To wpłynie bardzo znacząco na to, w jaki sposób będziemy obsługiwali nasze linie autobusowe – mówi Krystian Kowalewski, burmistrz Polic.
Jakie pojazdy zamówiły Police
Krótki autobus ma pomieścić 80 pasażerów, w tym co najmniej 28 na miejscach siedzących. Wejście do środka mają zapewnić trzy pary podwójnych drzwi. Zamawiający wymaga zamontowania w pojeździe spalinowego silnika czterosuwowego z normą emisji spalin Euro VI. Pojemność zbiornika paliwa ma umożliwić zasięg pojazdu minimum 600 km. We wnętrzu nie zabraknie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, ogrzewania, systemu wentylacji i klimatyzacji.
W przypadku dłuższej wersji autobusów, pojazdy mają pomieścić ok. 130 pasażerów, z czego co najmniej 35 na miejscach siedzących. Wejście do środka zapewnią cztery pary podwójnych drzwi. Pojazdy zostaną wyposażone w silnik spalinowy z normą Euro VI. Zbiornik paliwa również ma zapewnić zasięg autobusom co najmniej 600 km. Wyposażenie pozostanie takie samo jak w przypadku krótszej wersji.
– Dziękujemy za zaufanie dlatego, że to nie jest nasza pierwsza dostawa do SPPK. Uważamy, że są państwo znakomitym, wiernym klientem i cieszymy się za każdym razem jak możemy dostarczać kolejne generacje – mówi Marcin Grabowski, dyrektor produktu i sprzedaży Man Truck&Bus.
Zamawiający wymaga minimalnej gwarancji na cały pojazd na 36 miesięcy. Gwarancja na zewnętrzne powłoki lakiernicze ma być dłuższa i wynieść 60 miesięcy. Perforacja poszyć zewnętrznych ma mieć 120 miesięcy gwarancji, zaś konstrukcja nośna pojazdów aż 144 miesiące. Na wykonanie zadania przeznaczono 390 dni.
Na horyzoncie elektryki
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne już zapowiada kolejne zakupy. Firma jest w trakcie przygotowania kolejnego zamówienia. Postępowanie będzie dotyczyło pojazdów elektrycznych. Zakup ma zostać sfinansowany z inwestycji terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.