Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie otworzył oferty w sporym przetargu na dostawy 54 nowych autobusów. Wystartowali jedynie chętni na dostawę krótszych autobusów o długości 10-11 m, nie wpłynęła natomiast żadna oferta w części obejmującej dostawę piętnastu autobusów 12-metrowych.
Przedmiotem przetargu, ogłoszonego przez Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie, jest dostawa 54 nowych autobusów. Zamówienie jest podzielone na części. Największa z nich obejmuje 25 autobusów miejskich o długości 10-11 m, które mają być niskopodłogowe w części od 1 do 2 drzwi. Pojazdy mają pomieścić min. 70 podróżnych, z czego min. 24 na miejscach siedzących. Przewidziano silnik spalinowy o mocy min. 200 kW w każdym z pojazdów.
Zamawiający wycenił tę część na 23,6 mln zł brutto. Ofertę złożyła jedynie firma ABP Bus & Coach SA ze Słupska, będąca dealerem Iveco, która jest gotowa zrealizować zamówienie za 23,8 mln zł brutto.
Druga część zamówienia obejmuje 14 autobusów miejskich o długości 10-11 m, które mają być niskopodłogowe w części od 1 do 2 drzwi. Pojazdy mają pomieścić min. 70 podróżnych, z czego min. 24 na miejscach siedzących. Przewidziano silnik spalinowy o mocy min. 200 kW w każdym z pojazdów.
W tej części wpłynęły dwie oferty. Tańszą złożyła firma ABP Bus & Coach SA ze Słupska, która proponuje 13,7 mln zł brutto. Konkurent – Autosan – wycenił zamówienie na 15,0 mln zł brutto. Budżet na to zadanie został określony na kwotę 13,2 mln zł brutto.
Trzecia część przetargu obejmuje dostawy piętnastu w pełni niskopodłogowych autobusów o długości od 11,5 do 12,5 m, które mogą pomieścić min. 90 podróżnych, w tym 29 na miejscach siedzących. Pojazdy mają być wyposażone w silniki o mocy min. 200 kW. W tej części, wycenionej na 16,8 mln zł brutto, nie wpłynęła żadna oferta.
Projekt unijny, realizowany przez podrzeszowskie gminy, wyceniony jest na blisko 61 mln zł, z czego 42,1 mln zł stanowi dofinansowanie unijne z funduszu rozwoju regionalnego. Projekt obejmuje – oprócz zakupu pojazdów – budowę zaplecza technicznego w zajezdni (hala napraw i diagnostyki, automatyczna myjnia itp.), a także integrację ze system zarządzania ruchem i transportem publicznym w Rzeszowie (dostosowanie do systemu priorytetowania komunikacji, wyposażenie pojazdów w informację pasażerską oraz umieszczenie tablic informacyjnych w węzłach).
W skład związku wchodzi dziewięć gmin: Boguchwała, Chmielnik, Czarna, Czudec, Głogów Małopolski, Krasne, Świlcza, Trzebownisko, Tyczyn. Obsługuje on 14 linii podmiejskich prowadzących do Rzeszowa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.