Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Podolsztyńska Stawiguda bez komunikacji. Brak ofert na autobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2018-06-04 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Podolsztyńska Stawiguda bez komunikacji. Brak ofert na autobusy
fot. TP
Brakiem ofert zakończył się przetarg, w którym Stawiguda wraz z gminą Jonkowo poszukują wspólnie pojazdów do obsługi tras. Pojazdy miały pozwolić na uruchomienie gminnej komunikacji dla swoich mieszkańców.

Gmina Stawiguda rozpisała we współpracy z inną podolsztynską gminą – Jonkowem, przetarg na zakup taboru. Autobusy miałyby połączyć przede wszystkim Ruś, Bartąg, okolice Zacisza i Bartążek z osiedlem Tęczowy Las, gdzie kończą kursy autobusy miejskie z Olsztyna. Tam mieszkańcy gminy Stawigudy mogliby się wygodnie przesiąść i kontynuować jazdę do centrum stolicy regionu. Na razie te plany pozostaną niespełnione. Żaden z oferentów nie złożył bowiem oferty.

Do stworzenia gminnej komunikacji w Stawigudzie miały posłużyć cztery niskoemisyjne autobusy. Przetarg podzielono na trzy części. W pierwszej zamawiający poszukiwał 3 sztuk małych jednostek taboru, zaś w drugiej – 1 sztukę średniej wielkości. Stawiguda zażyczyła sobie pojazdy o długości minimum 5,8 m z jedną parą podwójnych drzwi. W pojazdach tych znalazłoby się miejsce dla co najmniej 35 pasażerów, a dla 20 przewidziano miejsce siedzące. Większe autobusy miałyby mieć długość co najmniej 8,1 m, ale wejście do środka zapewnić miały wyłącznie jedne pojedyncze drzwi. Pojazdy przewidziano na 40 pasażerów z miejscami do siedzenia dla 35. W obu przypadkach silnik miał spełniać normę emisji spalin Euro 6. Pojazdy miały być wyposażone w klimatyzację oraz miejsce dla osoby na wózku.

W przetargu część trzecia stanowiła zamówienie na rzecz gminy Jonkowo. W tym przypadku zamawiający oczekiwał dwóch autobusów – jednego o długości minimalnej 5,8 m, a drugiego o długości 8,1 m. Obie wersje miały być wyposażone w klimatyzację. Warunki techniczne pozostały takie same jak w przypadku zamówienia dla Stawigudy. Różnica polegała jedynie w układzie drzwi w większym pojeździe, gdzie zamawiający wymagał dwóch par – przedniej pojedynczej oraz drugiej podwójnej.

Mimo braku ofert dowiedzieliśmy się, jakim budżetem dysponowały gminy na tabor. Gmina Stawiguda na zakup trzech małych pojazdów przeznaczyła 1,2 mln zł, zaś na zakup średniej wielkości autobusu – 600 tys. zł Jonkowo z kolei przygotowało budżet w wysokości 927 tys. zł.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Transport w regionach – umożliwić, potem wymagać

Felietony i komentarze

Transport w regionach – umożliwić, potem wymagać

Dominik Wójcik 07 maja 2018

Działdowo: Zielone światło do uruchomienia komunikacji miejskiej

Komunikacja

Działdowo: Zielone światło do uruchomienia komunikacji miejskiej

Przemysław Farsewicz 28 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS