Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Podlaskie: Trzy niskopodłogowe autosany dla PKS Nova

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-09-29 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Podlaskie: Trzy niskopodłogowe autosany dla PKS Nova
fot. Urząd Marszałkowski Województwa PodlaskiegoAutobus PKS Nova
Wojewódzka spółka PKS Nova wyleasinguje trzy fabrycznie nowe autobusy Autosana. Pojadą one na trasie z Białegostoku do Supraśla jeszcze w tym roku. Leasingodawcą jest PKO Leasing.

Niedawno pisaliśmy na naszych łamach o dużym kontrakcie na obsługę linii regionalnych finansowanych z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych, jaki zaczęła realizować wojewódzka spółka PKS Nova. Na mocy umowy z samorządem wojewódzkim uruchomiony został szereg nowych połączeń, które mają wypełnić częściowo lukę w ofercie, jaka powstała w pierwszym okresie pandemii koronawirusa. Kolejnąnym krokiem w rozwoju samorządowego przedsiębiorstwa ma być pozyskanie trzech fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych.

Nowości trafią na linię Białystok – Supraśl

– W wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na leasing autobusów spółka Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova SA nabędzie trzy pojazdy marki Autosan. Termin ich dostarczenia planowany jest na grudzień tego roku – mówi Małgorzata Półtorak z Gabinetu Marszałka w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego. Umowa z PKO Leasing zawarta została pod koniec sierpnia. Zwycięski oferent zaproponował PKS-owi model Autosan Sancity 12LF.

– Autobusy będą przeznaczone do obsługi linii Białystok – Supraśl – zapowiada nasza rozmówczyni. Miasta te dzieli ok. 20 km. Przejazd zajmuje około pół godziny, więc wybór modelu o raczej miejskim standardzie nie wydaje się w tym przypadku problemem.

Województwo: sprawny PKS zapobiega wykluczeniu społecznemu

Samorząd regionu zapowiada przy tym dalszy rozwój siatki połączeń, wskazując, że spółka PKS Nova stara się nieustannie poprawiać skomunikowanie podlaskich miast i wsi. Ma to zapobiegać wykluczeniu społecznemu mieszkańców. Województwo deklaruje więc, że dąży do zapewnienia połączeń pomiędzy nawet najmniejszymi miejscowościami a głównymi ośrodkami miejskimi.

W rozkładzie jazdy Podlaskiej Komunikacji Samochodowej (kontynuatora działalności m.in. dawnych PKS-ów Białystok i Suwałki) wciąż odnaleźć można przy tym echa trudnej sytuacji epidemicznej w kraju. W ostatnich dniach przewoźnik zmienił godzinę odjazdu swojego popołudniowego kursu z Białegostoku do Gródka. Będzie on teraz odjeżdżać później, by zdążyli nań uczniowie, których lekcje trwają znacznie dłużej z uwagi na zmienioną organizację pracy szkół.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5