Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pod Martwą Wisłą z przyczepą rowerową

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-06-06 14:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pod Martwą Wisłą z przyczepą rowerową
tunel pod Martwą Wisłąfot. JD
Odkąd kilka tygodni temu otwarto gdański tunel pod Martwą Wisłą, uruchomiono przy okazji nową linię autobusową nr 258. Pojazdy wożą pasażerów ponad kilometrowym tunelem i są przystosowane do przewozu rowerów. Ale zainteresowanie jest tak duże, że miejsca dla rowerów w środku jest za mało. Od początku lipca autobus będzie więc ciągnął specjalną przyczepę.

Tunel pod Martwą Wisłą jest przeznaczony wyłącznie dla samochodów. Nie mają do niego wstępu piesi i mimo protestów gdańskich rowerzystów nie wpuszczono tam również jednośladów. W zamian uruchomiono nową linię autobusową, z której mogą oni korzystać. Przewóz roweru jest bezpłatny, trzeba mieć tylko bilet dla siebie.

– W autobusach jest sześć wieszaków, dzięki którym bezpiecznie można przewieźć rowery. Na specjalnych hakach, jednoślady wiszą w pozycji pionowej i zajmują mniej miejsca. To atestowane rozwiązanie, co oznacza, że jest ono bezpieczne. Pojazdem jednocześnie przejechać może maksymalnie 8 rowerów. Sześć zamontowanych na wspomnianych wieszakach i dodatkowo opcjonalnie dwa rowery stojące, jeżeli jest wystarczająco miejsca – mówi Maciej Lisicki, wiceprezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Na przełomie czerwca i lipca kursujące na tej linii solarisy zostaną wyposażone w przyczepy, każda będzie miała 3,5 m długości i 1,9 m szerokości i pomieści 20 rowerów. Będzie przystosowana do przewozu jednośladów z oponami o średnicy 24, 26 i 28 cali.

W dni powszednie linia 258 będzie mogła przewieźć ponad 800 rowerów, a we wszystkie soboty, niedziele i święta w okresie wiosenno-letnim – około 700.

Podobne rozwiązanie zastosowano niedawno w podpoznańskim Swarzędzu. Tamtejsza gmina, wspólnie z powiatem poznańskim, uruchomiły linię nr 471, która łączy duże osiedla mieszkaniowe, ale jednocześnie przecina szereg szlaków rowerowych. Ma charakter weekendowy. Tamtejsza przyczepa może jednorazowo zabrać 15 rowerów.

fot. ZKM Gdańsk

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Technologia społecznie wrażliwa – Smart City 3.0 [ROZMOWA]

Mobilność

Technologia społecznie wrażliwa – Smart City 3.0 [ROZMOWA]

Olga Plesińska 07 czerwca 2016

Łódź: Drugi M8C po modernizacji

Komunikacja

Łódź: Drugi M8C po modernizacji

Roman Czubiński 06 czerwca 2016

Rowerowe przyczepy autobusowe ponownie w akcji pod Poznaniem

Komunikacja

Rowerowe przyczepy autobusowe ponownie w akcji pod Poznaniem

Michał Szymajda 02 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5