Od niedzieli 19 grudnia działa nowy peron na stacji Warszawa Zachodnia. To pierwszy z obiektów udostępniony dla pasażerów, będący elementem nowej stacji.
Nowy peron, jest oznaczony numerem 6. Jest całkowicie zadaszony dachem wysokim i zintegrowanymi z nim schludnymi wiatami, które zbudowano w części wschodniej peronów. Przy nowej platformie nr 6 w ciągu doby przewidywana jest odprawa ponad 80 pociągów dalekobieżnych (także Pendolino), regionalnych i aglomeracyjnych. Na obecnym etapie przebudowy stacji dojście do peronu 6 zapewnia nowowybudowan kładka nad peronami.
Nie wszystkie elementy na peronach są już gotowe. Nie ma jeszcze informacji pasażerskiej, brakuje niektórych elementów infrastruktury pasażerskiej. Otwarcie krawędzi peronowej oznacza jednak, że prace mogą przenieść się na inne perony.
Jak informuje PLK, na stacji najbardziej zaawansowane prace, które prowadzi Budimex, obecnie toczą się przy budowie peronów nr 7 i 8 (budowa ich jest na ukończeniu) oraz przejścia podziemnego i tunelu tramwajowego. Ułożono nowe tory i rozwieszono sieć trakcyjną. Kończy się część prac przy zadaszeniu hali peronowej. Obiekt na wysokości 11 m przykryje osiem peronów.
O innych zmianach związanych z budową
piszemy tutaj.