Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pociągi dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej: Pesa faworytem?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-09-12 10:52
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pociągi dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej: Pesa faworytem?
fot. Chris GBNL, lic. CC BY-SA 2.0 Wikimedia commons
Województwo Wielkopolskie otworzyło oferty w przetargu na zakup pięciu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją na dwie kolejne jednostki. O zamówienie ubiega się trzech producentów. Pojazdy zostaną skierowane do obsługi połączeń aglomeracyjnych w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.

Przedmiotem przetargu, prowadzonego przez województwo wielkopolskie, jest zakup pięciu nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją na zakup dwóch kolejnych jednostek, przeznaczonych do wykonywania aglomeracyjnych kolejowych przewozów pasażerskich w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.

Zakupiony tabor będzie dostosowany do obsługi ruchu aglomeracyjnego z prędkością 160 km/h. W każdym członie przewidziano dwie pary drzwi. Jak informuje zamawiający, dla każdego pojazdu przewidziano m.in. min. 240 miejsc siedzących, 5 automatów biletowych, dwie toalety w układzie zamkniętym, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system Wi-Fi, system dynamicznej informacji pasażerskiej, monitoring, miejsca dla niepełnosprawnych i do przewozu rowerów, pętle indukcyjne dla osób słabosłyszących, automatyczne odświeżacze powietrza, defibrylatory itp. Ponadto pojazdy będą gotowe do zainstalowania systemu Poznańskiej Karty Aglomeracyjnej (PEKA) na pokładzie.

Wczoraj (11 września) minął termin składania ofert. Zamawiający poinformował, że na realizację zamówienia przeznaczył 167,9 mln zł brutto, w tym 119,9 mln zł na część podstawową. W postępowaniu wpłynęły trzy oferty. Najtańszą propozycję złożyło konsorcjum Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki, które zaoferowało 178,2 mln zł. Newag zażyczył sobie 205,8 mln zł, a Stadler Polska – 235,7 mln zł.

O wyborze zadecydują cena (60%), długość okresu gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na cały pojazd (25%), termin dostawy dwóch pierwszych pojazdów (9%) oraz trzeciego i czwartego pojazdu (6%). Wszyscy zaoferowali 60-miesięczny termin gwarancji, co stawia Pesę w roli faworyta – o ile oczywiście producent dopełnił formalności, a zamawiający zdecyduje się na zwiększenie budżetu.

Pod względem terminów dostaw najlepiej wypada Pesa. Producent jest gotów dostarczyć pierwsze dwa pojazdy w ciągu 480 dni od podpisania umowy, a kolejne dwa – w ciągu 540 dni od podpisania umowy. W przypadku Newagu terminy te wynoszą odpowiednio 540 i 600 dni, a w przypadku Stadlera pierwsze cztery pojazdy miałyby zostać dostarczone w teminie do 660 dni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań ma pomysł na kolej. Kto go opracuje?

Komunikacja

Poznań ma pomysł na kolej. Kto go opracuje?

Szymajda Michał 25 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS