Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Po kolejnej rozbudowie metra będzie brakowało STP

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-04-14 12:14
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Po kolejnej rozbudowie metra będzie brakowało STP
Inspiro na terenie STP Kabatyfot. WU
II linia metra rozbudowana o tzw. odcinki 3+3 (po trzy stacje w każdą ze stron) będzie jeszcze obsługiwana ze Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty na południowym krańcu I linii. Problem pojawi się przy kolejnym wydłużeniu II linii – na Bemowo i Bródno (tzw. 3+2). – Przy większej liczbie pociągów trzeba będzie mieć STP – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Niedawno otwarty centralny odcinek II linii metra jest obsługiwany ze Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty, znajdującej się na południowym krańcu I linii metra. Przejazd pociągów możliwy jest dzięki jednotorowemu łącznikowi technicznemu pomiędzy stacją A-13 Centrum na I linii i C-10 Rondo ONZ na II linii.

Metro Warszawskie prowadzi właśnie przetarg na budowę kolejnych odcinków II linii. W pierwszej kolejności linia zostanie wydłużona o trzy stacje w każdą ze stron (tzw. odcinki 3+3). Pociągi dojadą do stacji Księcia Janusza na Woli i Trocka na Targówku. Za tymi stacjami zaplanowano rozbudowane komory torów odstawczych. – W momencie, gdy będzie oddawany wariant 3+3, to jeszcze będziemy mogli obsługiwać II linię z Kabat. Na terenie STP będziemy budować obiekt nr 6, czyli halę postojową. Ona jest przewidziana na 14 pociągów. Mamy oczywiście możliwość nocowania pociągów na linii dzięki dłuższym okresom międzyprzeglądowym – mówi portalowi Transport-publiczny.pl Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Problem z obsługą pojawia się przy dalszych odcinkach. Spółka prowadzi teraz także konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanych dla kolejnych stacji II linii – dwóch na Bemowie oraz trzech na Targówku i Bródnie (tzw. 3+2). Plany zakładają, że do 2022 r. – w ramach nowej, rozpoczętej już perspektywy finansowej UE – pociągi dojadą do Rembielińskiej na Bródnie i Powstańców Śląskich na Bemowie. II linia zostanie wybudowana niemal w całości – za wyjątkiem trzech ostatnich stacji na odcinku zachodnim i właśnie Stacji Techniczno-Postojowej Mory, która miałaby obsługiwać II linię.

Brak oddzielnego zaplecza będzie stanowił spore wyzwanie dla Metra Warszawskiego. – Przy większej liczbie pociągów trzeba będzie mieć STP. Elementem krytycznym dla obsługi sieci I i II linii będzie przepustowość łącznika między liniami. Przed następnym krokiem (3+2) powinna być zbudowana STP, inaczej będzie ewidentny problem – mówi Lejk.

W jaki sposób mogłoby zostać zrealizowane oddzielne zaplecze, jeśli plany nie przewidują budowy w tej perspektywie UE końcowego odcinka II linii metra, poprzedzającego STP? – To jest kwestia budowy tunelu. Być może stacje będą dobudowywane później. Tam jest na tyle miejsca, że można przyjąć inne technologie – mówi Jerzy Lejk.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Przestrzeń

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Witold Urbanowicz 17 marca 2016

Metro rozbuduje Kabaty. Powstanie nowa hala dla pociągów

Przestrzeń

Metro rozbuduje Kabaty. Powstanie nowa hala dla pociągów

Witold Urbanowicz 01 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5