Tramwaje Śląskie rozpisały przetarg na dostawę jednego jednoczłonowego tramwaju dwukierunkowego. Będzie to trzeci tego typu pojazd we flocie przewoźnika. – Każdy niskopodłogowy wagon dwukierunkowy jest dla nas ważny. W tegorocznym budżecie udało się wygospodarować środki na zakup jednego tramwaju – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.
Na początku miesiąca Tramwaje Śląskie
rozpisały przetarg na dostawę jednego fabrycznie nowego tramwaju jednoczłonowego, dwukierunkowego, niskopodłogowego o długości min. 13,5 m. Udział niskiej podłogi określono na min. 30%.
Spółka posiada już dwa takie tramwaje tego typu, dostarczone przez Modertrans, z przeznaczeniem dla obsługi bytomskiej linii 38. – Doświadczenie eksploatacyjne tramwajów typu MF11AC BD pokazuje, że wagony takie świetnie sprawdzają się na co dzień, ale przede wszystkim – dzięki swojej dwukierunkowości – dają możliwość utrzymania kursowania na odcinkach, na których prace modernizacyjne nie dają możliwości dojazdu do pętli – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.
Skąd pomysł na zakup kolejnego takiego pojazdu? – W spółce Tramwaje Śląskie przymierzamy się do nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej, w ramach której będziemy chcieli realizować kolejny duży projekt inwestycyjny, każdy niskopodłogowy wagon dwukierunkowy jest dla nas ważny – wyjaśnia Zowada. Zakup będzie finansowany ze środków własnych spółki. – W tegorocznym budżecie udało się wygospodarować środki, które mogą wystarczyć na zakup jednego tramwaju, stąd też decyzja o rozpisaniu przetargu na zakup jednego krótkiego niskopodłogowego wagonu – mówi rzecznik.