Płońsk otworzył oferty w ponowionym przetargu na zakup dwóch autobusów o długości do ośmiu metrów, w tym jednego pojazdu elektrycznego i jednego spalinowego. To część większego projektu, który ma zmienić mobilność w mieście. Aby kupić pojazdy, miasto będzie musiało sporo dopłacić.
Przedmiotem zamówienia jest zakup dwóch niskowejściowych autobusów klasy mini – jednego o napędzie elektrycznym, jednego o napędzie spalinowym. Zamówienie jest podzielone na dwie części, w zależności od typu pojazdu. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
przy pierwszym przetargu.
Dziś (27 lipca) minął termin składania ofert. W części dot. pojazdu elektrycznego wystartowała jedynie firma Automet Group z oferta na kwotę 1,364 mln zł przy budżecie określonym na 947,1 tys. zł. Wykonawca oferuje pojazd o zasięgu 170 km z 13 miejscami siedzącymi. Pojazd spalinowy chce dostarczyć Busimport Pl z ofertą na kwotę 941,9 tys. zł przy budżecie określonym na 485,9 tys. zł. Wykonawca zaproponował pojazd z 21 miejscami siedzącymi, o średnim zużyciu paliwa wynoszącym 26,42l/100 km. Złożone oferty są nieznacznie niższe
niż w poprzednim przetargu, ale dalej znacząco przewyższają niezmieniony budżet Płońska.
Zakup pojazdów to część projektu unijnego wartego 65,3 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 55,7 mln zł. Przedsięwzięcie obejmuje budowę blisko 2-kilometrowej obwodnicy zachodniej z mostem przez Płonkę, budowę ok. 560-metrowej obwodnicy wewnętrznej centrum, budowę ciągów pieszo-rowerowych, osiem wiat autobusowych, 50 stojaków rowerowych, trzy parkingi przesiadkowe P+R oraz wdrożenie systemów ITS.