Płońsk otworzył oferty w przetargu na zakup dwóch autobusów o długości do ośmiu metrów, w tym jednego pojazdu elektrycznego. To część większego projektu, który ma zmienić mobilność w mieście. Aby kupić pojazdy, miasto będzie musiało sporo dopłacić.
Przedmiotem zamówienia jest zakup dwóch niskowejściowych autobusów klasy mini – jednego o napędzie elektrycznym, jednego o napędzie spalinowym. Zamówienie jest podzielone na dwie części, w zależności od typu pojazdu.
Długość autobusu elektrycznego określono na 6,5-8 m, a szerokość na 2,15-2,45 m. Minimalna liczba miejsc wynosi 22, w tym 13 siedzących. Preferowany jest pojazd z całkowicie niską podłogą. W pojeździe powinny być co najmniej jedne drzwi dwuskrzydłowe. Wymagane są silnik będą silniki elektryczne o mocy znamionowej wynoszącej 80 kW oraz ogranicznik prędkości do 70 km/h, baterie litowo-jonowe High Power z zasięgiem 150-200 km z ładowaniem plug-in. Pojazdy powinny być klimatyzowane i ogrzewane. Wyposażenie obejmuje tablice informacyjne LCD i LED, system zapowiadania przystanków, system zliczania pasażerów, kasowniki, biletomat, router do wi-fi, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Długość pojazdu spalinowego określono na 6,5-8 m, a szerokość na 2,05-2,5 m. Pojazd powinien pomieścić min. 45 podróżnych, w tym 15 na miejscach siedzących. Dopuszczone układy drzwi to 2-2-0, 1-2-0 bądź 2-0-2. Pojazd powinien posiadać niską podłogę z dopuszczeniem stopni za drzwiami środkowymi. Wymagany jest silnik o minimalnej mocy 130 kW. Pojazdy powinny być ogrzewane i klimatyzowane. Wyposażenie obejmuje tablice informacyjne LCD i LED, system zapowiadania przystanków, system zliczania pasażerów, kasowniki, biletomat, router do wi-fi, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Dziś (1 czerwca) minął termin składania ofert. Pojazd elektryczny jest w stanie dostarczyć Automet Group za kwotę 1,409 mln zł. To znacznie powyżej budżetu określonego na 947 tys. zł. Wykonawca oferuje pojazd z 13 miejscami siedzącymi o zasięgu 170 km. Pojazd spalinowy jest w stanie dostarczyć Busimport Pl za 981,6 tys. zł. To również powyżej budżetu określonego na 486 tys. zł. Wykonawca zaproponował pojazd z 21 miejscami siedzącymi, o średnim zużyciu paliwa wynoszącym 26,42l/100 km.
Zakup pojazdów to część projektu unijnego wartego 65,3 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 55,7 mln zł. Przedsięwzięcie obejmuje budowę blisko 2-kilometrowej obwodnicy zachodniej z mostem przez Płonkę, budowę ok. 560-metrowej obwodnicy wewnętrznej centrum, budowę ciągów pieszo-rowerowych, osiem wiat autobusowych, 50 stojaków rowerowych, trzy parkingi przesiadkowe P+R oraz wdrożenie systemów ITS.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.