Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Płock tworzy jedną z największych w Polsce flot autobusów hybrydowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
01-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Płock tworzy jedną z największych w Polsce flot autobusów hybrydowych
fot. UM Płock
Miasto Płock ogłosiło dwa przetargi na dostawę autobusów o napędzie hybrydowym. Oba to zamówienia wariantowe, więc po zakończeniu dostaw mazowieckie miasto będzie dysponowało flotą od 21 do 29 autobusów z takim napędem. Będzie to jedna z największych flot hybryd w Polsce, porównywalna z tą z Sosnowca, gdzie dostawy właśnie trwają.

Dziś lokalny przewoźnik Komunikacja Miejska w Płocku, korzysta z nieco ponad setki autobusów, które są sukcesywnie wymieniane. Dwa rozpisane właśnie przetargi w istotny sposób odnowią tabor, w dodatku, wbrew obecnej modzie na elektromobilność, w Płocku zdecydowano się na zakup klasycznych autobusów hybrydowych. Nie wskazano progu finansowego, ale będzie to jedna z większych inwestycji taborowych w tym roku. Środki na ten cel Płock pozyska z funduszy unijnych.

Pierwszy przetarg dotyczy zakupu 17 fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich o długości 12 metrów z opcją rozszerzenia zamówienia o 4 kolejne pojazdy. Autobusy muszą posiadać napęd hybrydowy. Powinny mieścić 80 pasażerów z czego minimum 20 na miejscach siedzących. Minimum pięć z nich musi być dostępne z poziomu niskiej podłogi. W każdym pojeździe powinno się znaleźć jedno miejsce na wózek inwalidzki, a także jedno na wózek dziecięcy oraz biletomat to sprzedaży biletów papierowych i doładowywania kart z biletami elektronicznymi.

O wyborze oferty decydująca będzie cena (60 proc.). 32 proc. punktów będzie można otrzymać za kryteria techniczne, w tym rodzaj zawieszenia przedniego, zużycie paliwa wg SORT 2 oraz ilość miejsc dostępnych z niskiej podłogi. Pozostałe 8 proc. punktów będzie zależało od długości gwarancji całopojazdowej (najlepiej 6 lat) i na magazyn energii (najlepiej ponad 12 lat). Co ciekawe do przetargu dopuszczeni są wykonawcy, który mają uporządkowaną sytuację finansowo-organizacyjną, ale zamawiający nie wymaga konkretnych zabezpieczeń finansowych, ani doświadczenia.

Drugi przetarg dotyczy przegubowców o długości ok. 18 m. Płock chce ich kupić 4, ale z opcją na kolejne 4. Chodzi o pojazdy mieszczące 130 pasażerów, z czego minimum 38 na miejscach siedzących. Poza tym wyposażenie ma być podobne do pojazdów krótszych – 5 miejsc dostępnych z niskiej podłogi, po jednym miejscu na wózek inwalidzki i dziecięcy, a także biletomat. Kryteria skomponowano identycznie jak w przypadku przetargu dotyczącego autobusów 12–metrowych.

W obu przypadkach termin otwarcia ofert wyznaczono na 7 września. W obu przypadkach termin wykonania zamówienia określono na 30 maja 2018 r.

O tym, czym się różnią autobusy hybrydowe od hybryd elektrycznych możecie przeczytać tutaj.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij